• امروز : شنبه - ۲ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 22 June - 2024
3

ضرورت تبیین مزایای قانون حدنگار برای کشاورزان

  • کد خبر : 57264
  • 18 فروردین 1401 - 9:30
ضرورت تبیین مزایای قانون حدنگار برای کشاورزان
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی گفت: اجرای کامل قانون حدنگار در گرو کار فرهنگی و توجیهی برای کشاورزان است و مزایای آن باید تبیین شود تا اقناع‌سازی لازم صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز اذربایجان شرقی، عابدین خرّم در جلسه قرارگاه استانی صدور اسناد اراضی کشاورزی، اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر) را زمینه‌ساز مدیریت صحیح و مناسب در حوزه زمین، خاک و آب دانست و ادامه داد: این کار، هم برای دولت یک گام مترقی برای صیانت از منابع ملی است و هم برای اشخاص و کشاورزان مفید است.

وی افزود: اجرای دقیق و سریع قانون کاداستر به یک مدیریت مناسبی در حوزه زمین، خاک و آب منجر می‌شود؛ ضمن اینکه امنیت غذایی را تامین می‌کند و انگیزه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را بالا می‌برد.

خرّم با اشاره به اینکه در وضعیت موجود، آینده کشاورزی به‌شدت تهدید می‌شود، خاطرنشان کرد: اراده ملی توسط سازمان‌های مختلف لازم است تا اراضی دولتی و کشاورزی و منابع طبیعی تثبیت شوند.

وی همچنین خواستار تنظیم تفاهم‌نامه‌ای میان استانداری، دادگستری و جهاد کشاورزی شد تا قانون کاداستر در قالب یک کار نو و با درنظر گرفتن ابزار و اعتبارات لازم و با سرعت مناسب اجرا شود.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه قانون جامع حدنگار (کاداستر) را حاصل رصد و پایش چالش‌های زمین دانست و گفت: برای اجرای این قانون، بیش از آنکه به اعتبار نیاز داشته باشیم، به اهتمام و هم‌افزایی نیاز داریم.

موسی خلیل‌اللهی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت مردمی و فرمانداران و دهیاران و روستائیان استفاده کرد، افزود: تمام کارهای زیربنایی انجام شده است و صرفاً صاحبان اراضی برای دریافت سند باید همت کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=57264

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});