• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
4

کارخانه نوآوری با سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد تومان در میانه راه‌اندازی می‌شود

  • کد خبر : 57284
  • 18 فروردین 1401 - 11:30
کارخانه نوآوری با سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد تومان در میانه راه‌اندازی می‌شود
یاز اکو - رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی گفت: کارخانه نوآوری با حجم سرمایه‌گذاری اولیه بیش از چهار هزار میلیارد تومان در شهرستان میانه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، عبدالرضا واعظی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه این کارخانه در مدت ۶ سال اجرا و راه اندازی می شود، افزود: طرح پیشنهادی ایجاد این کارخانه پنج هزار فرصت شغلی فراهم می کند و بیش از ۱۰۰ شرکت کوچک و متوسط فناور و دانش بنیان در آن مستقر می شوند.

وی اظهار داشت: توسعه صنایع پایین دستی و کمک به کاهش خام فروشی مس، مولیبدن، پرلیت و سنگ نمک، هدایت طرح های پژوهشی به حل مسایل کاربردی صنعت، کمک به جلوگیری از مهاجرت نخبگان و توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی از اهداف احداث این کارخانه است.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این کارخانه نخستین کارخانه نوآوری شهرستانی در استان است، گفت: تفاهم نامه تاسیس این کارخانه از سوی رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فرماندار ویژه میانه و شرکت مبتکران گسترش ایده و صنعت ایرانیان به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی امضا شده است.

واعظی، ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، کارخانه نوآوری میانه با هدف جذب افراد خلاق و نوآور و ایجاد فضای کار اشتراکی برای آنان، شتاب دهنده ها، استارتاپ ها، کسب و کارهای صنایع خلاق و شرکت های دانش بنیان و فناور در زمینی به مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع ایجاد می شود که در فازهای بعدی تا ۵۰۰ هزار مترمربع قابل افزایش است.

وی یادآوری کرد: صنایع محوری کارخانه نوآوری میانه شامل صنایع پایین دستی مس و مولیبدن، فرآوری و تولید محصولات با پایه پرلیت و سنگ نمک و صنایع تبدیلی نوآورانه سیب و گل محمدی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=57284

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});