• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

میلیون ها بشکه نفت در بحبوحه جنگ آزاد می شود

  • کد خبر : 57798
  • 22 فروردین 1401 - 10:45
میلیون ها بشکه نفت در بحبوحه جنگ آزاد می شود
یاز اکو_ آژانس بین‌المللی انرژی گفته است: کشورهای عضو 60 میلیون بشکه نفت از ذخایر اضطراری خود را علاوه بر تعهدات قبلی ایالات متحده با هدف کاهش قیمت‌های انرژی که از زمان حمله روسیه به اوکراین افزایش یافته است، آزاد می کنند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت ۳۱ کشور عضو در مجموع بالغ بر ۱۲۰ میلیون بشکه در مدت شش ماه را ازاد خواهند کرد که بیشترین میزان برداشت و عرضه در تاریخ این گروه است.

بیش از نیمی از این میزان از ایالات متحده تامین می شود.

بر اساس فهرستی که آژانس بین‌المللی انرژی در ۸ آوریل منتشر کرد، ترکیه با ۳ میلیون و ۶۰ هزار بشکه در میان ۱۰ کشور بزرگ مشارکت کننده در تثبیت قیمت نفت قرار خواهد گرفت.

آژانس بین المللی انرژی در ۱ آوریل موافقت کرد که بر میزان نفت وارد شده به بازار جهانی بیفزاید. این بالاتر از ۶۲٫۷ میلیون بشکه ای است که اعضای آژانس گفته بودند در ماه گذشته برای کاهش کمبود عرضه خواهند کرد.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی گفت: این اقدام نشان‌دهنده عزم کشورهای عضو برای محافظت از اقتصاد جهانی در برابر تأثیرات اجتماعی و اقتصادی شوک نفتی پس از تجاوز روسیه به اوکراین است.

بازارهای انرژی به دلیل افزایش تقاضا تحت فشار قرار گرفته اند، زیرا اقتصاد جهانی پس از همه گیری کووید-۱۹، پیشی گرفته و قیمت ها را افزایش داده است.

قیمت بالای انرژی به تورم در سرتاسر جهان دامن زده است و جنگ در اوکراین در بحبوحه عدم اطمینان در مورد عرضه نفت و گاز طبیعی روسیه و تحریم های غرب بر مسکو، این مسئله را تشدید کرده است.

روسیه سومین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان است که حدود ۶۰ درصد صادرات آن به اروپا و ۲۰ درصد به چین می رسد.

ایالات متحده همه منابع انرژی روسیه را تحریم کرده است، در حالی که بریتانیا می گوید نفت و زغال سنگ روسیه را تا پایان سال متوقف خواهد کرد و واردات گاز طبیعی را «در اسرع وقت» متوقف خواهدشد.

اتحادیه اروپا در ۷ آوریل ممنوعیت زغال سنگ روسیه را تصویب کرد، اولین اقدام آن علیه منابع انرژی روسیه که برای تولید برق، صنعت برق و پر کردن وسایل نقلیه و تجهیزات دیزلی به آن وابسته است.

کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی ۱٫۵ میلیارد بشکه ذخایر عمومی دارند.

در ۸ آوریل، هر دو قرارداد اصلی نفت یک روز پس از کاهش بیش از ۵ درصدی به دلیل نگرانی ها در مورد تقاضا ناشی از کندی احتمالی اقتصادی، از افزایش یافتند.

نفت خام برنت، استاندارد بین المللی با ۶۷ سنت افزایش به ۱۰۱٫۲۵ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام آمریکا در معاملات الکترونیکی بورس کالای نیویورک به ۹۷.۰۵ دلار در هر بشکه رسید.

در ۷ مارس، قیمت نفت با رکوردهای تاریخی که آخرین بار در طول بحران مالی ۲۰۰۸ مشاهده شده بود روبرو شد و نفت خام برنت دریای شمال به ۱۳۹٫۱۳ دلار در هر بشکه و وست تگزاس اینترمدیت به ۱۳۰٫۵۰ دلاررسید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=57798

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});