• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
4

روسیه خواستار ضمانت ترکیه شد

  • کد خبر : 58836
  • 29 فروردین 1401 - 14:30
روسیه خواستار ضمانت ترکیه شد
یاز اکو_روسیه به دنبال تضمین ترکیه برای عدم توقیف هواپیماهای گردشگران روسی در پی تحریم های غرب علیه این کشور شد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت روزنامه روسی کومرسانت گزارش داد: انتظار می رود امسال حدود ۲٫۵ تا ۳ میلیون گردشگر روس از ترکیه بازدید کنند، اما به دلیل جنگ، هواپیماهای روسی می توانند تنها به ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر از این مسافران خدمات رسانی کنند.

روسیه از ترس تحریم‌ها، اکنون به دنبال تضمینی برای هواپیماهای اجاره‌ای است که شرکت‌های دولتی و خصوصی روسی مورد استفاده قرار می دهند ، تا هواپیماها هنگام ورود به ترکیه توقیف نشوند.

شرکت های هواپیمایی روسیه در مجموع ۷۸۱ هواپیما را اداره می کنند که ۵۷۱ فروند از آنها از کشورهای دیگر اجاره شده است. این خطر وجود دارد که شرکت هایی که این هواپیماها را به خطوط هوایی روسیه اجاره می دهند، حق درخواست توقیف آنها را داشته باشند. 

به همین دلیل روس ها به دنبال تضمین از ترکیه هستند.

بر اساس این گزارش، طرف روسی در حال مذاکره با وزارت حمل و نقل ترکیه است. با این حال، کارشناسان حقوقی روسیه استدلال می کنند که ترکیه در موقعیتی نیست که بتواند چنین تعهدی را به تنهایی بپذیرد. مسکو تاکنون تنها تضمین هایی از قزاقستان دریافت کرده است.

ترکیش ایرلاینز قصد دارد با اختصاص ۲۵ هواپیمای اضافی، تعداد پروازهای هفتگی خود به روسیه را به ۳۰۰ پرواز برساند. با این حال، روس ها نمی خواهند سهم خود را در پروازهای بین دو کشور از دست بدهند.

 کامرسانت مدعی شد که اگر آنکارا تضمین‌هایی را که روسیه به دنبال آن است ارائه نکند، مسکو ممکن است محدودیت‌هایی را برای خطوط هوایی ترکیه اعمال کند.

در سال ۲۰۱۹، بیش از ۷ میلیون روسی از ترکیه بازدید کردند، در حالی که تنها ۲٫۱ میلیون گردشگر از روسیه در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری کووید-۱۹ وارد این کشور شدند. ترکیه سال گذشته پذیرای ۴٫۷ میلیون گردشگر روسی بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=58836

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});