• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

ناظمی: رضا سرابی اقدم برای حفظ میراث فرهنگی زندان رفتن را ترجیح داد

  • کد خبر : 59165
  • 31 فروردین 1401 - 17:10
ناظمی: رضا سرابی اقدم برای حفظ میراث فرهنگی زندان رفتن را ترجیح داد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: رضا سرابی برای حفظ میراث فرهنگی زندان رفتن را به جای فروش آثار تاریخی ترجیح داد.

یاز اکو؛ پریسا رضاپور – مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: رضا سرابی برای حفظ میراث فرهنگی زندان رفتن را به جای فروش آثار تاریخی ترجیح داد.
به گزارش خبرنگار یاز اکو، سید قاسم ناظمی، شامگاه روز چهارشنبه، در جمع فرهیختگان بیان کرد: رضا سرابی یک فرد معمولی است، هنرمند هست و دل زلالی دارد.
وی ادامه داد: این فرد می‌توانست برای اینکه مشکل بدهی خود که مشکل ما مردم تبریز محسوب می‌شود را حل کند البته لازم به ذکر است که این مشکل اشتباه مدیرانی چون من است. می‌توانست سرنیزه‌هایی که برای چهار صد هزار سال قبل بود و به موزه آذربایجان اهدا کرده را بفروشد و از این گرفتاری رهایی یابد ولی ایشان زندان رفتن را ترجیح دادند تا میراث ما را حفظ کنند.
ناظمی گفت: در تبریز به هر خانه‌ای قدم بگذارید روایتگر تاریخی از گذشته در دل خود جای داده است.
وی گفت: برای قدمت شهر باید هزینه کرد.
وی ادامه داد: شهرها را با پل‌ها و ساختمان‌ها نمی‌شناسند، اگر گردشگری به تبریز می‌آید برای دیدن برج بلور نمی‌آید، برای دیدن ارک می‌آید برای دیدن موزه‌ها می‌آید، برای دیدن فرهنگ می‌آید.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان بیان کرد: اگر در تهران موزه‌هایی وجود دارد، مدیران شهر اهتمام ‌کرده‌اند تا شهر خود را با این عناصر به دنیا نشان بدهند.
وی ادامه داد: اگر حرفی به دنیا داریم باید با زبان فرهنگ و هنر صحبت کنیم.
وی در پایان سخنان خود گفت: انشاء الله به زودی شاهد بازگشایی موزه مشاغل باشیم و آذربایجان سربلند باشد همچنین در فضای فرهنگ و هنر فرصت برای تنفس مردم بدهیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=59165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});