• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024
5

انشقاق در اپوزیسیون ارمنستان؛ وانتسیان به عنوان رهبر پذیرفته نمی شود

  • کد خبر : 59678
  • 04 اردیبهشت 1401 - 13:45
انشقاق در اپوزیسیون ارمنستان؛ وانتسیان به عنوان رهبر پذیرفته نمی شود
یاز اکو- بلوک هایستان مجلس ارمنستان اعلام کرده است که اعتراضات خیابانی را از ۲۵ آوریل آغاز خواهد کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از آذرفروم؛ به گفته ساغاتلیان نماینده این بلوک آنها بصورت نمادین از چهار شهر به سمت ایروان راهپیمایی خواهند کرد و برنامه های مختلف روزانه را برگزار خواهند کرد. علامت مهمی در تاریخ آغاز این راهپیمایی تحت رهبری رابرت کوچاریان وجود دارد. در روند تغییر دولت ارمنستان در سال ۲۰۱۸ پس از استعفای سرژ سرکیسیان در ۲۳ آوریل، رابرت کوچاریان که سخنرانی او در آن روزها منتشر شد سعی کرد از ۲۵ آوریل سکان قدرت را در دست بگیرد.

کوچاریان نتوانست قدرت را از نیکول پاشینیان بگیرد و اکنون چهار سال بعد در ۲۵ آوریل تلاش های جدیدی برای تصاحب اوضاع انجام می دهد. آیا این بار موفق می شود یا خیر؟ زیرا اکنون وظیفه شماره یک رابرت کوچاریان حفظ چمدان اپوزیسیون است تا دولت، با توجه به اینکه مظاهر کاملاً متفاوتی در آن منطقه وجود دارد.

جالب اینجاست که آرتور وانتسیان مدیر سابق سرویس امنیت ملی ارمنستان و اکنون رهبر یکی از نیروهای مخالف اولین کسی بود که شروع اعتراضات را اعلام کرد. البته از نظر تئوریک می توان این مبارزات را با هم ترکیب کرد، اما در این صورت این سوال پیش می آید که شروع جداگانه چه بود؟

آنها می توانند به روشی اساسی باهمدیگر متحد شوند، اما این اتحادها در واقع شکاف را عمیق تر می کنند، همانطور که رابرت کوچاریان و آرتور وانتسیان به خوبی از آن آگاه هستند. به این موضوع سرژ سرکیسیان متحد وانتسیان هم واقف است چون او نیز از ابتکار متحد سابق اش اطلاع نداشت. از سوی دیگر ممکن است وانتسیان به سرکیسیان نیز از برنامه های خود اطلاعی داده باشد، چونکه سال هاست در مورد کارهایش به کسی اطلاعاتی نداده است. بنابراین به نظر می رسد نافرمانی نیروهای مخالف در خیابان های ایروان به این شدت آغاز نخواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=59678

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});