• امروز : چهارشنبه - ۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 29 May - 2024
3

۴۰ درصد واحدهای استاندارد در اردبیل مصالح ساختمانی هستند

  • کد خبر : 59671
  • 04 اردیبهشت 1401 - 13:30
۴۰ درصد واحدهای استاندارد در اردبیل مصالح ساختمانی هستند
یاز اکو - مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: 40 درصد واحدهای تحت پوشش استاندارد استان اردبیل را واحدهای تولیدکننده مصالح ساختمانی تشکیل می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، هاشم علایی در جلسه شورای فنی استان اردبیل اظهار کرد: در کنار سایر دستگاه‌ها با کنترل و نظارت سختگیرانه مانع از تولید و عرضه محصولات غیراستاندارد در حوزه مصالح ساختمانی هستیم و سعی ما بر این بوده تا کنترل‌ها و نظارت‌ها را در این بخش تشدید کنیم.

وی تصریح کرد:‌ با تعامل سازمان صنعت، معدن و تجارت و نظام مهندسی تلاش بر این است تا از عرضه محصولات غیراستاندارد به بازار جلوگیری شود اما اذعان می‌کنیم که برخی از تولیدات سایر استان‌ها به شکل غیراستاندارد وارد بازار شده و بیشترین مشکل را در نبشی و ناودانی داریم که عمده آنها غیراستاندارد هستند.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل با ابراز خرسندی از فعال شدن مجدد کارخانه ذون آهن اردبیل در تولید میلگرد استاندارد، تیرآهن، نبشی و سایر پروفیل‌ها در اردبیل گفت: عمده تولیدکنندگان استان اردبیل محصول استاندارد تولید کرده و سعی می‌کنند تا شرایط مطلوب رضایت مشتریان را فراهم کنند.

علایی افزود: با مکاتباتی که با کارخانه‌های سایر استان‌ها انجام دادیم، سعی کردیم تا آنها را از تولید برخی محصولات ضعیف و غیراستاندارد مطلع کرده و مسئولان استاندارد را موظف به استانداردها و بازدیدهای مکرر کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شایسته است مهندسان نیز در محل اجرای پروژه بر کیفیت محصول مورد استفاده دقت و توجه بیشتری داشته باشند تا در این فرآیند مشکل و نارسایی به وجود نیاید.

معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل نیز در این جلسه به ضرورت تشکیل کمیته آسیب‌شناسی در این حوزه با همکاری دستگاه‌های متولی اشاره کرد و ادامه داد: ورود برخی از مصالح غیراستاندارد بازار ساخت و ساز را تحت‌الشعاع قرار داده و ضروری است با راهکارهای مناسب جلوی آن گرفته شود.

علی اسلامی اضافه کرد: به دور از موازی‌کاری باید نظام مهندسی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتحادیه آهن فروشان و سایر متولیان در این بخش ورود پیدا کرده و جلوی عرضه اجناس تقلبی و بی‌کیفیت در بخش پروفیل‌ها گرفته شده و به لیبر و برچسب کالاهای استاندارد تولیدی توجهی جدی شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه آسیب‌شناسی به صورت دقیق انجام می‌شود تا دستگاه‌های متولی با نظارت دقیق اجازه عرضه محصولات بی‌کیفیت را ندهند، بیان کرد: فعالیت کارخانه‌های آسفالت به تناسب شرایط استان و وضعیت جوی انجام می‌شود و ما هیچ مجوزی را در این زمینه نداده بلکه بر فعالیت کیفی آنها از طریق کمیته آسفالت نظارت داریم.

ضرورت جلوگیری از ورود مصالح غیراستاندارد

معاون فنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه عمده مشکل در پروژه‌های شخصی‌ساز است، گفت: در اجرای پروژه‌های دستگاه‌های دولتی مشکل چندانی در کیفی‌سازی ساخت و استفاده از مصالح استاندارد وجود ندارد ولی در شخصی‌سازها برخی مشکلات و موانع وجود دارد.

اسلامی ضرورت جلوگیری از ورود مصالح غیراستاندارد را یادآور شد و افزود: ما عرضه این مصالح را کتمان نمی‌کنیم ولی امیدواریم با تشدید نظارت‌ها از سوی متولیان امر و توجه مهندسان و مجریان ذیصلاح جلوی استفاده از مصالح غیراستاندارد گرفته شود.

تولید محصولات بی‌کیفیت به ویژه تیرهای برق و کابل‌

در این جلسه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل نیز با اذعان به تولید محصولات بی‌کیفیت به ویژه تیرهای برق و کابل‌های مورد استفاده در نیرورسانی اظهار کرد: به دنبال بارش اخیر در گرمی برخی از تیرهای برق شکسته شد که در بررسی‌ها متوجه استفاده از میلگردهای ضعیف در تولید این تیرها شدیم که ما از همین رو تصمیم گرفتیم تا تولید تیرهای برق را با نظارت خود و در مجموعه شرکت توزیع برق انجام دهیم.

حسین قدیمی تصریح کرد: هم در تولید تیرهای برق و هم کابل‌های استاندارد از ظرفیت کارخانه‌های مطرح و فعال استفاده می‌کنیم و امیدواریم با فرهنگسازی مناسب در جامعه همه به سمت استفاده از محصولات کیفی حرکت کرده و مهندسان و مجریان ذیصلاح در ابعاد مختلف نیز بر این فرآیند نظارت داشته باشند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=59671

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});