• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

امسال بیش از ۴۹ میلیون دلار کالا از مرز بازرگان وارد کشور شده است

  • کد خبر : 60444
  • 10 اردیبهشت 1401 - 16:00
امسال بیش از ۴۹ میلیون دلار کالا از مرز بازرگان وارد کشور شده است
یاز اکو - مدیرکل گمرک بازرگان گفت: طی فروردین امسال، ۴۹ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۷۱۴ دلار کالا از طریق این مرز وارد شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۴ رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، رامین ظهیری روز شنبه اظهار کرد: میزان کالای وارد شده به کشور در این مدت از نظر وزنی ۴۸ هزار و ۷۸ تن است که نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد رشد دارد.

وی ادامه داد: محصولات وارداتی شامل انواع ماشین‌آلات صنعتی، مصنوعات از چدن و آهن یا فولاد، آلومینیوم، مواد پلاستیکی، وسایل نقلیه زمینی، عصاره رنگ و مرکب، اسکلت فلزی، انواع چسب، انواع رنگ، سنگ فلز جوش، خاکستر، کائوچو و اشیای ساخته شده از آن و انواع پارچه بوده است.

مدیرکل گمرک بازرگان اضافه کرد: در این خصوص یک هزار و ۱۴۹ اظهار نامه صادر شده که از این نظر هم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد رشد داشته است.

ظهیری به فعالیت بخش ترانزیت در گمرک بازرگان نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت ۱۹۳ هزار و ۷۵۰ تن کالا از طریق این مرز به صورت ترانزیت خارجی ورودی (صادره از گمرک بازرگان به سایر گمرکات) انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چندان تغییری نداشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه ترانزیت داخلی در این مدت ۱۰هزار و ۱۱۳ تن بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹ درصد رشد داشته است، افزود: در این راستا نیز ۴۵۵ مورد اظهار نامه صادر شده که ۱۳۸ درصد بیشتر از سال قبل است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=60444

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});