• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

ترکیه، پیشتاز اروپا در تولید پنل های خورشیدی

  • کد خبر : 60820
  • 14 اردیبهشت 1401 - 8:30
ترکیه، پیشتاز اروپا در تولید پنل های خورشیدی
یاز اکو_فاتح دونمز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه با بیان اینکه ترکیه در تولید پنل خورشیدی در جایگاه اولین و چهارمین در جهان است، گفت: هدف ترکیه قرار گرفتن در جمع سه کشور برتر جهان است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آر تی خبر برق تولید شده ترکیه که در سال ۲۰۰۲ ۳۱ هزار و ۸۴۶ مگاوات برق بود، تا پایان مارس سالجاری از ۱۰۰ هزار مگاوات گذشت.

با سرمایه گذاری های انجام شده در انرژی های تجدیدپذیر ترکیه در سال های اخیر، سهم انرژی های تجدیدپذیر در برق از ۳۸ درصد در سال ۲۰۰۲ به ۵۴ درصد افزایش یافته است.

ترکیه پیشرو در تولید پنل های خورشیدی اروپا

ظرفیت تولید پانل سالانه ۱۸۵ هزار مگاوات در سراسر جهان است.

چین با ظرفیت تولید ۱۲۴ هزار مگاوات در رتبه اول جهان قرار دارد. پس از چین ویتنام با ۱۴ هزار مگاوات و کره جنوبی با ۹ هزار و ۲۰۰ مگاوات در رتبه های بعدی قرار دارند. از سوی دیگر ترکیه با ظرفیت تولید ۷۹۶۰ مگاوات در رتبه چهارم جهان قرار دارد. پس از ترکیه مالزی با ظرفیت تولید ۷۴۰۰ مگاوات و آمریکا با ظرفیت تولید ۵۷۰۰ مگاوات قرار دارند.

علاوه بر این ، مجموع ظرفیت تولید همه کشورهای اتحادیه اروپا در سطح ۳ هزار و ۲۰۰ مگاوات است. بر این اساس ترکیه با ظرفیت تولید ۷۹۶۰ مگاوات در اروپا پیشتاز است. 

پیش‌بینی می‌شود که ترکیه ظرفیت تولید خورشیدی خود را با سرمایه‌گذاری در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به ۹۱۱۰ مگاوات افزایش دهد.

از سوی دیگر سرمایه گذاری در نیروگاه نصب شده انرژی بادی که در سال گذشته از مرز ۱۰ هزار مگاوات فراتر رفت، امسال نیز بدون وقفه ادامه دارد. 

فاتح دونمز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه گفت: افزایش سهم انرژی های خانگی و تجدیدپذیر در کل ظرفیت نصب شده برق از اهمیت زیادی در امنیت تامین انرژی برخوردار است.

دونمز با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این زمینه شروع به بهره‌وری کرده است، گفت:ما به یکی از تولیدکنندگان پیشرو در زمینه باد و خورشید در جهان تبدیل شده ایم. ولی به این راضی نیستیم. هدف ما این است که با سرمایه گذاری های جدید در بین سه کشور برتر تولید پنل خورشیدی در سال آینده قرار بگیریم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=60820

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});