• امروز : جمعه - ۱۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 31 May - 2024
0
سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری خبر داد

تسهیلات حمایتی شهرداری تبریز در جهت افزایش مراکز اقامتی و حمایت از بافت تاریخی

  • کد خبر : 63243
  • 31 اردیبهشت 1401 - 10:45
تسهیلات حمایتی شهرداری تبریز در جهت افزایش مراکز اقامتی و حمایت از بافت تاریخی
یاز اکو - سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز از تداوم ارائه تسهیلات حمایتی شهرداری تبریز در جهت افزایش مراکز اقامتی و حمایت از بافت تاریخی با هدف افزایش ظرفیت پذیرایی از گردشگران و ایجاد انگیزه فعالیت بیشتر بخش خصوصی در این حوزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمد عزتی با اعلام این خبر گفت: در راستای افزایش ظرفیت پذیرایی از گردشگران و به منظور ایجاد انگیزه فعالیت بیشتر بخش خصوصی جهت افزایش مراکز اقامتی و همچنین جهت حفظ و احیای اماکن و حرایم تاریخی و فرهنگی، تسهیلات متعدد و کم‌نظیری از سوی شهرداری تبریز با تائید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ارائه می‌شود.

وی افزود: علاوه بر معافیت از عوارض تغییر کاربری و زیربناها، هتل‌ها با هر درجه حداکثر ۳۰ درصد از زیربنای کل ساختمان و مهمان‌سرا و مسافرخانه‌ها حداکثر ۲۰ درصد از زیربنای کل ساختمان را می‌توانند به عنوان رستوران، فضای ورزشی، سالن‌های کنفرانس و سایر فعالیت‌های خدماتی مرتبط مراکز اقامتی به شرط عدم تفکیک بدون اخذ عوارض احداث کنند.

عزتی ادامه داد: ساختمان‌های مسکونی دارای بیش از ۲۵۰ مترمربع عرصه و بیش از ۵۵۰ مترمربع زیربنا که حداقل شش واحد داشته و دارای استحکام بنا باشند و در برِ معابر شریانی درجه‌ یک و درجه دو شهری و سایر معابر اصلی (معابر ۱۲ متر و بیشتر) واقع شده باشند، به‌ شرط اخذ مجوز برای تبدیل کل ساختمان به‌ صورت هتل آپارتمان به طور موقت و سه‌ ساله (با امکان تمدید یک دوره دیگر) شامل عوارض نخواهند شد.

وی یادآور شد: استفاده از ساختمان‌ها و خانه‌های تاریخی فرهنگی مورد تأیید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان به‌ عنوان مراکز اقامتی ویژه گردشگری، بدون محدودیت تعداد واحد اقامتی، پارکینگ، عمر ساختمان و عرض‌ گذر، مشروط به تأییدیه و اخذ مجوز فنی و تخصصی از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و سایر مراجع ذی‌ربط بلامانع است.

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز افزود: بناهای تاریخی و ساختمان‌های واقع در حرایم آنها از ۴۰ تا ۱۰۰ درصد کاهش عوارض در صدور مجوز برای بهره‌برداری به‌عنوان مسکونی، رستوران، مرکز عرضه محصولات فرهنگی، هنری و صنایع‌دستی و مراکز اقامتی برخوردار هستند.

عزتی اظهار کرد: با توجه به فراهم بودن ظرفیت و حمایت‌های شهرداری تبریز در کنار حمایت سایر دستگاه‌های متولی و مرتبط، امیدواریم شاهد رونق و توسعه صنعت گردشگری در شهر تبریز باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=63243

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});