• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
3

آمادگی شهر تبریز برای خواهر خواندگی با یکی از شهرهای الجزایر

  • کد خبر : 63489
  • 01 خرداد 1401 - 18:45
آمادگی شهر تبریز برای خواهر خواندگی با یکی از شهرهای الجزایر
یاز اکو - رئیس سازمان صمت استان آذربایجان شرقی گفت: استان ما آماده همکاری دوسویه در بخش اقتصادی با کشور الجزایر بوده و امیدواریم بتوانیم در کمترین زمان پذیرای هیات اقتصادی الجزایری در تبریز باشیم

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صمت استان آذربایجان شرقی صابر پرنیان، رئیس سازمان صمت استان آذربایجان شرقی در دیدار هیات اقتصادی آذربایجان شرقی و سفیر الجزایر که روز پنجشنبه در هتل کایا تبریز برگزار شد در معرفی بخشی از ویژگی ‌های اقتصادی استان عنوان کرد: تبریز از دیرباز قطب تجارت و صنعت بوده و مارکوپولو این شهر را به عنوان صنعتی‌ترین و تجاری ترین شهر ایران معرفی کرده‌‌ به طوری که ۶۰ درصد کفش چرم ایران در تبریز تولید می‌شود و قدمت تولید کفش در این کهن‌شهر همسان با کشور ایتالیا می‌باشد.

وی افزود: تراکتورسازی تبریز یکی از بزرگترین تراکتورسازی های جهان است که انواع تراکتور را در تبریز تولید کرده و به اکثر کشورهای دنیا صادر می کند. همچنین بیشترین ذخیره معدن ایران در آذربایجان شرقی بوده و اگر اکتشافات کامل انجام شود بزرگترین معدن مس جهان نیز در استان ما قرار دارد.

وی در دیدار با سفیر الجزایر ادامه داد: بزرگترین منطقه آزاد تجاری کشور در استان آذربایجان شرقی می‌باشد و سومین تولید کننده فولاد در کشور هستیم. ۶۰ درصد کارخانجات تولید قیر در تبریز فعالیت می‌کنند و ۵۷۰ کارخانه مواد غذایی در تبریز داریم که محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت پایین به چندین کشور جهان صادر می‌کنند و بعلاوه در قطعه‌سازی، مجموعه‌سازی و خودروهای تجاری قطب اصلی کشور هستیم. همچنین در حوزه تولید و مونتاژ لوازم خانگی نیز دارای رتبه برتر در کشور می‌باشیم.

پرنیان با اعلام آمادگی تبریز برای خواهرخواندگی با یکی از شهرهای صنعتی الجزایر افزود: استان ما آماده همکاری دوسویه در بخش اقتصادی بوده و امیدواریم بتوانیم در کمترین زمان پذیرای هیات اقتصادی الجزایری در تبریز باشیم و یقینا صنعتگران و تاجران تبریزی و آذربایجانی نیز علاقه دوچندان برای حضور در کشور دوست و برادر الجزایر را دارند.

سفیر الجزایر ضمن اظهار خشنودی از حضور در تبریز عنوان کرد: به نیابت از کشور الجزایر در تبریز حضور دارم، پیشتر نیز بارها اسم تبریز را شنیده بودم و امروز از حضور در این شهر بسیار خوشحال هستم.

وی افزود: روابط سیاسی ما با کشور دوست ایران بسیار عالی است اما روابط اقتصادی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. به دلایل تحریم ها و عدم شناخت تجار ایران و الجزایر از بازار کشورهای یکدیگر روابط اقتصادی ما توسعه نیافته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=63489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});