• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

دو استان مهم چین برای خواهرخواندگی با تبریز پیشنهاد شده است

  • کد خبر : 63876
  • 04 خرداد 1401 - 9:45
دو استان مهم چین برای خواهرخواندگی با تبریز پیشنهاد شده است
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که دو استان مهم چین برای خواهرخواندگی با تبریز پیشنهاد شده است، گفت: امیدواریم با ظرفیت ملی موجود بتوانیم شاهد رونق بخش خصوصی، افزایش تولید، صادرات و ارتباط با کشورهای مختلف به ویژه کشور چین باشیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی؛ صابر پرنیان در بازدید از واحدهای صنعتی و نشست با فعالان اقتصادی توسط رئیس انجمن دوستی ایران و چین افزود: آذربایجان شرقی ظرفیت های صنعتی بی نظیری دارد که بسیاری از این ظرفیت ها متکی بر بخش خصوصی است.
وی ادامه داد: در استان کارهای صنعتی خوبی انجام می شود ولی در حال حاضر به شدت با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستیم.

وی گفت: در آذربایجان شرقی ۵۷۰ واحد تولیدی صنایع غذایی فعالیت می کنند که ۲۰۰ واحد این صنایع را پشتیبانی می کنند در وضعیت کنونی با افزایش یک دفعه‌ای نرخ مواد اولیه ۷۷۰ واحد تولیدی برای تامین مواد اولیه و تداوم تولید باید سرمایه در گردش وجود داشته باشد.

وی با بیان این که در توزیع منابع به آذربایجان شرقی ظلم شده است، تاکید کرد: آذربایجان شرقی از لحاظ جذب منایع در رتبه ۲۵ قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ۹۸ درصد از اقتصاد استان متکی بر بخش خصوصی است بنا بر این باید نگاه ویژه ای به ظرفیت های آذربایجان شرقی داشته باشید.

پرنیان با بیان این که آذربایجان شرقی در علاقمندی به سرمایه گذاری رتبه نخست کشور را دارد، افزود: در طرح های توسعه و طرح هایی که بیش از ۶۰ درصد رشد داشته اند و امسال در استان به بهره برداری می رسند رتبه اول کشور را داریم.

وی اظهار کرد: آذربایجان شرقی با ظرفیت های بخش خصوصی می تواند انتظارات انجمن دوستی ایران و چین را در ایجاد ارتباط دو سویه اقتصادی و توسعه کشور برآورده کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به این که برقراری ارتباط آذربایجان‌شرقی با یک استان صنعتی چین دستاورد مهمی خواهد داشت، افزود: همدلی و اتحاد بسیار خوبی بین صاحبان صنایع، واحدهای صنعتی و مسئولان ارشد استان وجود دارد که در این زمینه امیدواریم برقراری ارتباط آذربایجان شرقی با یک استان مهم اقتصادی و صنعتی چین موجب توسعه و شکوفایی اقتصادی شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=63876

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});