• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7
استاندار آذربایجان شرقی:

از ظرفیت‌های بین‌المللی برای توسعه زیرساخت‌ها بهره می‌بریم/آغاز همکاری‌های دانش‌‍بنیان آذربایجان‌شرقی با چین

  • کد خبر : 63912
  • 04 خرداد 1401 - 11:15
از ظرفیت‌های بین‌المللی برای توسعه زیرساخت‌ها بهره می‌بریم/آغاز همکاری‌های دانش‌‍بنیان آذربایجان‌شرقی با چین
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی برای توسعه زیرساخت‌ها، گفت: تلاش می‌کنیم با استفاده از همکاری‌های بین‌المللی، عقب‌ماندگی‌های گذشته در این حوزه را جبران کنیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی استانداری، عابدین خرّم سه شنبه شب در دیدار رئیس انجمن دوستی ایران و چین، اظهار داشت: عقب‌ماندگی در حوزه زیرساخت‌ها موجب شده است که ظرفیت‌های بخش خصوصی به‌طور کامل آزاد نشود؛ در حالی که یک گام راهبردی از سوی دولت در این حوزه، بخش خصوصی را چند گام جلو می‌اندازد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های آذربایجان شرقی توان تحول در اقتصاد کشور را دارد، افزود: موقعیت ژئوپولیتیکی استان ایجاب می‌کند که هاب لجستیکی مطمئنی برقرار شود که در این خصوص مطالعات لازم را با همکاری گروه دوستی ایران و چین برای توسعه زیرساخت‌ها انجام می‌دهیم که در مدت زمان مشخص، وارد فاز عملیاتی خواهیم شد.

خرّم همچنین از آغاز همکاری‌های دانش‌بنیان با چین خبر داد و گفت: ارزش افزوده بخش صنعت در استان، شتابان نیست؛ اما وضعیت بدی هم ندارد.

علاءالدین بروجردی رئیس انجمن دوستی ایران و چین هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های همکاری ایران و چین در حوزه‌های مختلف، گفت: چین، ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای ایران است و دولت سیزدهم عزم خود را برای توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری زیرساختی با این کشور جزم کرده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=63912

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});