به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت این شاخص برای سه ماه متوالی بین فوریه و آوریل کاهش داشت.
دادههای TÜİK نشان داد که اعتماد مصرفکننده که در ماه آوریل ۷٫۳ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت، در ماه می ۰٫۴ درصد افزایش یافت.
افزایش زیرشاخص عمدتاً ناشی از بهبود انتظارات مصرفکنندگان از وضعیت مالی خانوارها در ۱۲ ماه آینده است.
بدتر شدن روحیه تجاری اما برای چهارمین ماه متوالی ادامه یافت.
شاخص اعتماد بخش واقعی پس از افت ۰٫۵ درصدی در ماه آوریل، در ماه می ۰٫۷ درصد کاهش یافت و به ۱۰۷ رسید، اما همچنان بالای ۱۰۰ باقی ماند.
شاخص اطمینان بخش خدمات که در ماه گذشته ۳ درصد افزایش یافت، ۶٫۱ درصد دیگر به صورت ماهانه افزایش یافت.
اعتماد در صنعت خرده فروشی در ماه می نسبت به آوریل اندکی کاهش یافت.
شاخص اطمینان این بخش ۱٫۷ درصد افزایش یافت که در مقایسه با رشد ۲٫۸ درصدی ثبت شده در آوریل، افزایش کمتری را نشان داد.
موسسه آمار ترکیه همچنین گزارش داد،شاخص اطمینان بخش ساخت و ساز پس از افزایش ۳ درصدی در آوریل، در ماه می ۲٫۲ درصد کاهش یافت.