• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
7

استاندار آذربایجان شرقی: درصدد عملیاتی کردن تولید دانش بنیان هستیم

  • کد خبر : 64604
  • 09 خرداد 1401 - 11:15
استاندار آذربایجان شرقی: درصدد عملیاتی کردن تولید دانش بنیان هستیم
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی گفت: ما در استان به دنبال فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید دانش بنیان، سند دانش بنیان را تدوین کردیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، زین العابدین رضوی خرم روز دوشنبه در اجلاس روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در تبریز اظهار کرد: آذربایجان و تبریز همواره دیار علما و دانشمندان برجسته ای بوده و در طی قرون گذشته انسان های والایی در این خطه به دنیا آمده اند که هزاران شاگرد برجسته تربیت کرده اند و مرزهای علم و فقه را درنوردیده اند.

وی ادامه داد اکثر دانشمندان تبریز همواره بر بال ایمان به خدا سوار گشته اند تا به چهره های ماندگار تبدیل شده اند.

وی گفت: مگر می توان از مکتب تبریز نام برد اما از پروفسور هشترودی، علامه جعفری و علامه طباطبایی یاد نکرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه آذربایجان و دانشگاه تبربز مهد شهیدان است، گفت: ۲۲ شهید در این دانشگاه به شهادت رسیده اند.

وی از جمله به شهدای بزرگواری چون شهید باکری که خود دانش آموخته این دانشگاه است، اشاره و خاطرنشان کرد: اکنون نیز جوانان فهیم تبریز در این دانشگاه مجاهدت می کنند.

خرم با تاکید بر اینکه جوانان و دانشجویان باید از منابع گرانبهای علمی بهره مند شوند، افزود: باید از ابعاد شخصیتی چهره های علمی به شناخت واقعی رسید.

وی فعال سازی ظرفیت علمی ربع رشیدی، گسترش کمی و کیفی پارک های علم و فناوری, راه اندازی های صادراتی و ایجاد رفتار انتقال تکنولوژی در کشورهای همسایه را از جمله عملکرد استان اعلام کرد.

رئیس دانشگاه تبریز هم اظهار کرد با استقرار مدیریت جدید تلاش برای توسعه علمی دانشگاه آغاز شده است.

دکتر صفر نصرالله زاده افزود: کارگروه های مختلفی در حوزه پژوهش و فناوری، توسعه همکاری های بین المللی با توجه به برنامه وزارت علوم تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه تبریز ساماندهی وضعیت مالی دانشگاه، امضیا قرار داد و تفاهم نامه با مراکز صنعتی، ایجاد اتاق فکر ف ایجاد کریدور ( راهگذر ) شمال و توسعه همکاری علمی با دانشگاه های قفقاز , ایجاد شهرکهای فناوری منطقه ای در دانشگاه و ایجاد زیرساخت ها برای گسترش شرکت های دانش بنیان را از جمله اقدامات انجام شده برشمرد.

اجلاس روسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در تبریز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=64604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});