• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

رهبر آلمان گزینه هسته ای را برای پر کردن شکاف های انرژی رد کرد

  • کد خبر : 66007
  • 20 خرداد 1401 - 14:00
رهبر آلمان گزینه هسته ای را برای پر کردن شکاف های انرژی رد کرد
یاز اکو_اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت : دولتش به رغم نگرانی ها در مورد افزایش قیمت انرژی و کمبود احتمالی آینده به دلیل جنگ روسیه در اوکراین، به حذف تدریجی انرژی هسته ای متعهد است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت آلمان نیمی از شش نیروگاه هسته‌ای خود را در دسامبر سال گذشته تعطیل کرد و سه نیروگاه باقی مانده در پایان سال جاری به عنوان بخشی از برنامه بلندمدت این کشور برای حذف تدریجی نیروگاه‌های متعارف به نفع انرژی‌های تجدیدپذیر، را متوقف می‌کنند.

جنگ در اوکراین این نگرانی را ایجاد کرده است که اگر روسیه تصمیم به قطع ناگهانی عرضه گاز طبیعی بگیرد، اقتصاد تشنه قدرت آلمان ممکن است به شدت آسیب ببیند .

احزاب اپوزیسیون خواستار تمدید عمر نیروگاه های هسته ای آلمان شده اند، پیشنهادی که کریستین لیندنر وزیر دارایی از حزب دموکرات آزاد طرفدار کسب و کارها گفته است باید به شیوه ای “غیر ایدئولوژیک” مورد بحث قرار گیرد.

شولز، که رهبری یک ائتلاف سه حزبی را بر عهده دارد، این ایده را رد کرد و گفت : تصمیمی برای پایان دادن به استفاده از انرژی هسته ای گرفته شده است.

وی در یک کنفرانس خبری با خبرنگاران خارجی در برلین گفت: “ما همچنین می دانیم که ساخت نیروگاه های هسته ای جدید منطقی نیست.”

شولز گفت: “اگر کسی اکنون تصمیم به انجام این کار بگیرد، باید ۱۲ تا ۱۸ میلیارد یورو برای هر نیروگاه هسته ای هزینه کند که تا سال ۲۰۳۷ یا ۲۰۳۸ به بهره برداری نمی رسد.

به گفته وزارت اقتصاد آلمان، انرژی هسته ای در حال حاضر تنها ۵ درصد از برق این کشور را تامین می کند. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=66007

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});