• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

روسیه در ۱۰۰ روز جنگ اوکراین ۹۸ میلیارد دلار از صادرات سوخت داشت

  • کد خبر : 66448
  • 24 خرداد 1401 - 11:00
روسیه در ۱۰۰ روز جنگ اوکراین ۹۸ میلیارد دلار از صادرات سوخت داشت
یاز اکو_بر اساس تحقیقات جدید، روسیه در 100 روز اول جنگ خود در اوکراین 98 میلیارد دلار از صادرات سوخت فسیلی به دست آورده است و اتحادیه اروپا بزرگترین واردکننده سوخت از روسیه است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از الجزیره ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای کمک به اوکراین برای جلوگیری از پیشروی روسیه، در کنار مجازات مسکو با تحریم های اقتصادی بی سابقه، سلاح و پول نقد نیز به این کشور ارسال کرده اند.

اما کیف از کشورهای غربی خواسته است تا تمامی تجارت خود را با مسکو قطع کنند، به این امید که در پی تهاجم ۲۴ فوریه، راه نجات مالی روسیه قطع شود.

پیش از جنگ، روسیه ۴۰ درصد گاز اتحادیه اروپا را تامین می کرد.

در اوایل این ماه، این بلوک موافقت کرد که بیشتر واردات نفت روسیه را متوقف کند ، و در حالی که قصد دارد صادرات گاز را به میزان دو سوم در سال جاری کاهش دهد ولی در حال حاضر تحریمی در کار نیست.

اتحادیه اروپا می گوید: می خواهد واردات گاز روسیه را در سال جاری به میزان دو سوم کاهش دهد.

بر اساس تحقیقات جدید، روسیه در ۱۰۰ روز اول جنگ خود در اوکراین ۹۸ میلیارد دلار از صادرات سوخت فسیلی به دست آورده است و اتحادیه اروپا بزرگترین واردکننده آن است.

بر اساس گزارش CREA، اتحادیه اروپا ۶۱ درصد از صادرات سوخت فسیلی روسیه را در ۱۰۰ روز اول جنگ، به ارزش حدود ۶۰ میلیارد دلار، از آن خود کرد.

به طور کلی، چین با ۱۳٫۲ میلیارد دلار، آلمان با ۱۲٫۷ میلیارد دلار، ایتالیا با ۸٫۲ میلیارد دلار، هلند با ۸٫۴ میلیارد دلار، ترکیه با ۷ میلیارد دلار، لهستان با ۴٫۶ میلیارد دلار، فرانسه با ۴٫۵ میلیارد دلار و هند با ۳٫۶ میلیارد دلار بودند.

درآمدهای سوخت فسیلی روسیه ابتدا از فروش نفت خام (۴۸٫۲ میلیارد دلار)، پس از آن گاز خط لوله (۲۵٫۱ میلیارد دلار)، محصولات نفتی (۱۳٫۶ میلیارد دلار)، گاز طبیعی مایع یا LNG (5.3 میلیارد دلار) و زغال سنگ (۴٫۸ میلیارد دلار) به دست آمده است.

حتی در شرایطی که صادرات روسیه در ماه مه به شدت کاهش یافت و کشورها و شرکت‌ها ازواردات این کشور به دلیل جنگ اجتناب کردند، افزایش جهانی قیمت سوخت‌های فسیلی همچنان خزانه کرملین را پر می‌کرد و درآمدهای صادراتی به بالاترین حد خود رسید.

به گزارش CREA، میانگین قیمت های صادراتی روسیه حدود ۶۰ درصد بیشتر از سال گذشته بود.

این گزارش افزود: برخی از کشورها خرید خود از روسیه را افزایش داده اند، از جمله چین، هند، امارات متحده عربی و فرانسه.

هند واردکننده قابل توجه نفت خام روسیه شد و ۱۸ درصد از صادرات این کشور را خریداری کرد.

لوری میلیویرتا، تحلیلگر CREA گفت: «از آنجایی که اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم‌های سخت‌تر علیه روسیه است، فرانسه واردات خود را افزایش داده تا به بزرگترین خریدار LNG در جهان تبدیل شود. وی افزود: از آنجایی که بیشتر این موارد خریدهای لحظه ای هستند و نه قراردادهای بلندمدت، فرانسه آگاهانه تصمیم گرفته از انرژی روسیه در پی تهاجم استفاده کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=66448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});