• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

آماده ایجاد بستر مناسب برای ورود دانشگاهیان به حوزه صنعت دانش‌بنیان هستیم

  • کد خبر : 67175
  • 30 خرداد 1401 - 10:45
آماده ایجاد بستر مناسب برای ورود دانشگاهیان به حوزه صنعت دانش‌بنیان هستیم
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت ارتباط دو سویه اساتید و دانشجویان با حوزه صنعت تاکید کرد: بدون تردید با ورود دانشگاهیان به حوزه صنعت سطح فناوری محصولات ارتقا می یابد که در این زمینه آماده ایجاد بسترهای مورد نیاز هستیم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی؛ صابر پرنیان روز گذشته در سمینار نقش دانشگاه در توانمندسازی صنایع با رویکرد تولیدات دانش‌ بنیان گفت: زمانی که سهم دانش در تولید و ارائه خدمات افزایش یابد یعنی به مرحله تولید محصولات دانش بنیان دست یافته ایم.

وی با بیان این که باید فضای اقتصادی و صنعتی استان را بشناسیم، ادامه داد: ما نتوانسته ایم ارتباط بین صنعت و دانشگاه را به معنای ارتباط برد – برد ایجاد کنیم چرا که دانشگاه و صنعت هر دو عمدتا به صورت مجزا فعالیت می کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به این که در حال حاضر آذربایجان شرقی در بسیاری از رشته صنعت ها در کشور بی نظیر است، گفت: استان در حوزه های مختلف نیازهای زیادی دارد که باید در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شود.

پرنیان تاکید کرد: آذربایجان شرقی در حوزه فولاد رتبه سوم کشور را دارد که در این زمینه برای تولید فولاد در حوزه دانش بنیان نیازمندی های ویژه ای وجود دارد.

وی افزود: برای ارتقای محصولات در حوزه صنایع لوازم خانگی می توانیم اقدامات دانش بنیان زیادی انجام دهیم.

در حوزه شیرینی و شکلات پایتخت کشور هستیم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که در حوزه شیرینی و شکلات پایتخت کشور هستیم، افزود: در حوزه های کفش، چرم و صنایع برق و الکترونیک اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به نیاز حوزه های مختلف ماشین سازی و قطعه سازی برای ارتقای محصولات دانش بنیان اظهار کرد: در حوزه خودروهای تجاری رتبه اول کشور را داریم که با حمایت از این صنایع و ارتباط دو سویه دانشگاه و واحدهای صنعتی تعاملات خوبی در حوزه دانش بنیان شکل خواهد گرفت.

رتبه اول آذربایجان شرقی از لحاظ ذخایر معدنی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: آذربایجان شرقی از لحاظ ذخایر معدنی در رتبه نخست کشور قرار دارد.

پرنیان با بیان این که دانشگاه باید به حوزه اقتصاد و تولید ورود پیدا کند، گفت: صنعتگران و تولیدکنندگان باید به صورت مستمر در دانشگاه حضور داشته باشند و اسایتد و دانشجویان نیز در حوزه صنعت قرار گیرند تا این ارتباط به اندازه ای نزدیک و اثربخش شود که شاهد افزایش تولید ثروت در استان باشیم.

وی ظرفیت های صنعتی و اقتصادی آذربایجان شرقی را بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: با توجه به این که فعالان اقتصادی بخش خصوصی در استان حرف اول را می زنند بنا بر این آماده هستیم برای ایجاد فضاهای عملی، حمایت از تولید دانش بنیان و ارتقای سطح فناوری محصولات واحدهای صنعتی بسترهای مورد نیاز را فراهم کنیم.

۹۰ درصد مراجعه کنندگان فعالان اقتصادی برای توسعه و سرمایه گذاری است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: ۹۰ درصد مراجعه کنندگان فعالان اقتصادی برای توسعه و سرمایه گذاری است یعنی این انگیزه در استان وجود دارد بنا بر این باید این بستر مهیا شود.

پرنیان افزود: در استان واحدهای کوچکی فعالیت می کنند که کیفیت محصولات تولید شده خیلی بهتر از کیفیت محصولات مشابه خارجی است.

وی فضای ورود اساتید، دانشجویان و جوانان را به حوزه صنعت و اقتصاد مهیا دانست و گفت: آذربایجان شرقی می تواند به عنوان قطب تولید، اقتصاد و صادرت مطرح شود که امیدواریم این امر با ورود جوانان به حوزه های دانش بنیان محقق شود.

لازم به ذکر است؛ سمینار نقش دانشگاه در توانمندسازی صنایع با رویکرد تولیدات دانش‌ بنیان با مشارکت سازمان صمت و دانشگاه پیام نور استان برگزار شد که بررسی نقش واحدهای تحقیق و توسعه در اقتصاد دانش‌ بنیان، توسعه تولیدات دانش‌ بنیان و رشد اشتغال‌آفرینی از محورهای این سمینار بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=67175

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});