• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
2

اوکراین کتاب‌ها و موسیقی روسی را محدود می‌کند

  • کد خبر : 67481
  • 01 تیر 1401 - 12:45
اوکراین کتاب‌ها و موسیقی روسی را محدود می‌کند
یاز اکو - اوکراین قرار است محدودیت‌های شدیدی را برای کتاب‌ها و موسیقی روسی اعمال کند زیرا این کشور به دنبال قطع بسیاری از روابط فرهنگی باقی‌مانده بین دو کشور پس از تهاجم مسکو است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح پارلمان اوکراین روز یکشنبه دو قانون را تصویب کرد که روند «غیره‌زدایی» کیف را پیش می‌برد.

یک قانون چاپ کتاب توسط شهروندان روسی را ممنوع می کند مگر اینکه پاسپورت روسی خود را رد کرده و تابعیت اوکراینی را دریافت کنند. این ممنوعیت تنها شامل کسانی می شود که پس از فروپاشی حکومت شوروی در سال ۱۹۹۱ تابعیت روسیه را داشتند.

همچنین واردات تجاری کتاب‌های چاپ شده در روسیه، بلاروس و سرزمین اشغالی اوکراین را ممنوع می‌کند، در حالی که برای واردات کتاب به زبان روسی از هر کشور دیگری مجوز ویژه لازم است.

قانون دیگری پخش موسیقی توسط شهروندان روسیه پس از سال ۱۹۹۱ را در رسانه ها و وسایل حمل و نقل عمومی ممنوع می کند، در حالی که سهمیه های گفتار و محتوای موسیقی به زبان اوکراینی را در برنامه های تلویزیونی و رادیویی افزایش می دهد.

این قوانین برای اجرایی شدن باید توسط رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی امضا شود واین درحالی است که هیچ نشانه ای مبنی بر مخالفت وی وجود ندارد.

الکساندر تکاچنکو، وزیر فرهنگ اوکراین گفت : از محدودیت‌های جدید “خوشحالم “.

وب سایت کابینه اوکراین به نقل از وی گفت: “قوانین برای کمک به نویسندگان اوکراینی طراحی شده اند تا محتوای با کیفیت را با گسترده ترین مخاطبان ممکن به اشتراک بگذارند، که پس از حمله روسیه هیچ محصول خلاقانه روسی را در سطح فیزیکی نمی پذیرند.”

خنثی سازی

قوانین جدید آخرین فصل در مسیر طولانی اوکراین برای کنار گذاشتن میراث صدها سال حکومت مسکو است.

اوکراین می‌گوید این فرآیند، که قبلاً به عنوان «کمون‌زدایی» از آن یاد می‌شد، اما اکنون بیشتر به آن «غیره‌زدایی» می‌گویند، برای خنثی کردن سیاست‌هایی است که قرن ها با هدف درهم شکستن هویت اوکراینی وجود داشته ضروری است.

مسکو با این نظر مخالف است و می‌گوید، سیاست‌های کیف برای تثبیت زبان اوکراینی در زندگی روزمره، تعداد زیادی از روسی‌زبانان اوکراینی را که ادعا می‌کند در آنچه «عملیات نظامی ویژه» می‌خواند، از حقوقشان دفاع می‌کند، سرکوب می‌کند.

این روند پس از حمله روسیه به کریمه در سال ۲۰۱۴ و حمایت از نیروهای نیابتی جدایی طلب در دونباس اوکراین شتاب بیشتری گرفت اما پس از شروع تهاجم تمام عیار در ۲۴ فوریه، ابعاد جدیدی به خود گرفت.

صدها مکان در کیف، پایتخت اوکراین، قبلاً برای تغییر نام در نظر گرفته شده‌اند تا ارتباط خود را با روسیه از بین ببرند، و یک بنای یادبود دوران شوروی که دوستی مردم اوکراین و روسیه را جشن می‌گرفت، در آوریل تخریب شد و تشویق جمعیت جمع‌شده را برانگیخت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=67481

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});