• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

قالی تبریز با ساخت مستند فرهنگی جان می‌گیرد

  • کد خبر : 68048
  • 05 تیر 1401 - 14:30
قالی تبریز با ساخت مستند فرهنگی جان می‌گیرد
یاز اکو - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: به منظور معرفی فرش دستبافت تبریز و آذربایجان، مستند قالی تبریز با همکاری مرکز ملی فرش ایران و اداره فرش سازمان صمت استان تهیه می شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی؛ صابر پرنیان در گفتگو با خبرنگاران افزود: معرفی توانمندی های قالی تبریز به منظور شناخت بیشتر از زوایای مختلف برای پیشبرد اهداف تجاری و اقتصادی این هنر صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این که قالی آذربایجان نقش راهبردی در اقتصاد کشور دارد، ادامه داد: قالی تبریز، نماد قالی آذربایجان و کشور است بنا بر این معرفی ظرفیت ها و فرآیندهایی از روند فعالیت هنرمندان طراح، نقاش، تولیدکنندگان، بافندگان، چله‌کشان، روفه‌گران، پرداخت‌کاران، برجسته‌کاران، تاجران، صادرکنندگان و سایر حرفه های جانبی در این مستند فرهنگی ضروری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بر توجه عمیق بر حفظ و ارتقای عنوان جهانی تبریز به عنوان شهر جهانی فرش تاکید کرد و گفت: در کنار فعالیت های مختلف، اقدامات فرهنگی نقش بسزایی در معرفی قالی تبریز در بازارهای جهانی دارد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اهمیت حضور گروه مستندسازان قالی در تبریز گفت: گروه هشت نفره مستندساز با هماهنگی مرکز ملی فرش ایران و با همکاری تشکل های قالی تبریز از مکان های مختلف تولیدی، موزه، فروش، طراحی، رنگرزی، روفه‌گری، برجسته‌کاری، چله‌کشی و سایر واحدهای مرتبط با فرش دستبافت تصویربرداری می کنند.

علی سلیمانی ضمن تشکر از همکاری و همراهی مستمر نهادها و ادارات مختلف به منظور تسهیل فعالیت این گروه مستندساز افزود: قالی تبریز هویت ملی آذربایجان و ایران است بنا بر این تمام تلاشمان را برای ارتقای جایگاه شهر جهانی فرش تبریز انجام می دهیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=68048

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});