به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی؛ صابر پرنیان در گفتگو با خبرنگاران افزود: معرفی توانمندی های قالی تبریز به منظور شناخت بیشتر از زوایای مختلف برای پیشبرد اهداف تجاری و اقتصادی این هنر صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان این که قالی آذربایجان نقش راهبردی در اقتصاد کشور دارد، ادامه داد: قالی تبریز، نماد قالی آذربایجان و کشور است بنا بر این معرفی ظرفیت ها و فرآیندهایی از روند فعالیت هنرمندان طراح، نقاش، تولیدکنندگان، بافندگان، چلهکشان، روفهگران، پرداختکاران، برجستهکاران، تاجران، صادرکنندگان و سایر حرفه های جانبی در این مستند فرهنگی ضروری است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بر توجه عمیق بر حفظ و ارتقای عنوان جهانی تبریز به عنوان شهر جهانی فرش تاکید کرد و گفت: در کنار فعالیت های مختلف، اقدامات فرهنگی نقش بسزایی در معرفی قالی تبریز در بازارهای جهانی دارد.
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز با اشاره به اهمیت حضور گروه مستندسازان قالی در تبریز گفت: گروه هشت نفره مستندساز با هماهنگی مرکز ملی فرش ایران و با همکاری تشکل های قالی تبریز از مکان های مختلف تولیدی، موزه، فروش، طراحی، رنگرزی، روفهگری، برجستهکاری، چلهکشی و سایر واحدهای مرتبط با فرش دستبافت تصویربرداری می کنند.
علی سلیمانی ضمن تشکر از همکاری و همراهی مستمر نهادها و ادارات مختلف به منظور تسهیل فعالیت این گروه مستندساز افزود: قالی تبریز هویت ملی آذربایجان و ایران است بنا بر این تمام تلاشمان را برای ارتقای جایگاه شهر جهانی فرش تبریز انجام می دهیم.