• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

سهم ۲۳ درصدی راه‌های روستایی اهر در حوادث رانندگی

  • کد خبر : 99134
  • 29 اسفند 1401 - 14:30
سهم ۲۳ درصدی راه‌های روستایی اهر در حوادث رانندگی
یاز اکو - فرماندار اهر اعلام کرد: ۲۳ درصد از حوادث رانندگی منجر به فوت در این شهرستان مربوط به راههای روستایی و ۷۷ درصد مربوط به جاده‌های اصلی و بزرگراه است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان‌شرقی، ابوالفضل غنی‌زاده در جلسه شورای ترافیک و کمیته ایمنی حمل‌و‌نقل جاده‌ای اهر افزود: با وجود آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی برخی شهروندان سرعت مطمئنه را رعایت نمی‌کنند و این موضوع موجب بروز حوادث ناگوار و تلخ در این مسیرها می‌شود.

وی با اشاره به این‌که از شروع مسافرت‌های نوروزی تنها در عرض یک روز ۳۰ هزار دستگاه خودرو ورودی به شهرستان اهر داشتیم اظهار کرد: با توجه به افزایش ورودی خودرو‌های مسافران به شهر اهر، ترافیک شهری در خیابان‌ها سنگین می‌شود، از این‌رو پلیس راهور فراجا وظیفه مدیریت ترافیک شهری را به تنهایی انجام می‌دهد.

فرماندار اهر از کاهش ۶ درصدی حوادث رانندگی منجر به فوت در محور‌های مواصلاتی شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و یادآور شد: با وجود تلاش‌ها و زحمات پلیس‌راه و راهداری، متأسفانه طی سال‌جاری در حوادث رانندگی محور‌های مواصلاتی ۴۳ نفر از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند و ۳۶۶ نفر مصدوم شدند.

غنی زاده گفت: این در حالی است که طبق گزارش کارشناسان پلیس‌راه وجود نواقصات جاده‌های اصلی، خطای انسانی و ناایمن بودن خودرو‌ها و راهها در شکل‌گیری این حوادث نقش دارند.

ضرورت ساماندهی وانت‌بار‌های میوه‌فروش

وی بر ضرورت ساماندهی وانت‌بار‌های میوه‌فروش برای جلوگیری از ایجاد ترافیک تأکید کرد و افزود: شهروندان اهری از ایجاد ترافیک توسط وانت‌بار‌های میوه‌فروش گلایه می‌کنند، هرچند کسی مخالف کسب و کار آن‌ها نیست، اما بار‌ها به وانت‌بار‌ها در خصوص ایجاد ترافیک اخطار داده شده است، دستگاه‌های ذی‌ربط برای ساماندهی وانت‌بار‌های میوه‌فروش برنامه‌ریزی کنند تا هم مطالبه‌ شهروندان محقق شود و از طرفی کسب و کار میوه‌فروشان نیز مختل نشود.

سنگ‌فرش بخشی از خیابان شیخ شهاب‌الدین اهری از مقابل پارک شیخ شهاب‌الدین تا میدان شهرداری اهر، اجرای سنگ‌فرش خیابان طالقانی، انجام مطالعات احداث پیاده‌راه و پیست دوچرخه‌سواری در حاشیه شهرک شیخ شهاب‌الدین توسط شهرداری اهر از جمله مهمترین مصوبات جلسه شورای ترافیک بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=99134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});