• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

بیش از ۱۰۰ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌شرقی تردد کردند

  • کد خبر : 68154
  • 06 تیر 1401 - 11:15
بیش از ۱۰۰ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌شرقی تردد کردند
یاز اکو - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۰۰ هزار و ۷۹۶ مسافر از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز این استان تردد کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، اورجعلی علیزاده، روز دوشنبه افزود: از این تعداد ۳۶ هزار و ۲۵۹ نفر از پایانه مرزی نوردوز و ۶۴ هزار و ۵۳۷ مسافر از پایانه مرزی جلفا تردد کرده اند.

وی با بیان اینکه در این مدت یک هزار و ۲۴۰ اتوبوس مسافری ایرانی و خارجی از این پایانه های مرزی تردد کرده اند، اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال بیش از ۴۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه وسایط نقلیه سنگین باری از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز تردد کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: در این مدت بیش از ۲۴ هزار و ۱۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز نوردوز و بیش از ۲۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز جلفا عبور کرده اند.

علیزاده، ادامه داد: میزان تردد کامیون های باری در پایانه مرزی جلفا ۷۵ درصد و در پایانه مرزی نوردوز سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

وی یادآوری کرد: در همین مدت میزان واردات و صادرات از مرز نوردوز ۲۰۵ هزار و ۹۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۵۳ هزار و ۳۰۰ تن بوده است.

علیزاده، افزود: در سه ماه نخست سال جاری میزان واردات و صادرات کالا از مرز جلفا ۲۷۲ هزار و ۸۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۱۶۹هزار و ۹۰۰ تن بود.

پایانه مرزی جلفا در ۱۳۲ کیلومتری شمال غرب کشورمان از قدیمی ترین پایانه های کشور محسوب می شود که در زمان حاضر دروازه ورود به جمهوری خودمختار نخجوان و خروج از ان محسوب می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=68154

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});