• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5

چه ارتباطی میان صنعت مد و NFT وجود دارد؟

  • کد خبر : 70979
  • 28 تیر 1401 - 11:15
چه ارتباطی میان صنعت مد و NFT وجود دارد؟
یاز اکو - امروزه دنیای مد به طور گسترده‌ای به سمت NFTها رفته است. اگرچه منتقدان ممکن است همچنان ادعا کنند که NFTها بی‌فایده هستند، اما به نظر می‌رسد خانه‌های مد این موضوع را طور دیگری تفسیر می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، امروزه دنیای مد به طور گسترده‌ای به سمت NFTها رفته است. اگرچه منتقدان ممکن است همچنان ادعا کنند که NFTها بی فایده هستند، اما به نظر می رسد خانه‌های مد این موضوع را طور دیگری تفسیر می‌کنند. زیرا تعداد فزاینده‌ای از آنها شروع به ارائه و تولید NFT نشان مالکیت محصولات در مجموعه‌ها و کالکشن‌هایشان، اقدام کرده‌اند.

فهرست شرکت‌های صنعت مد و NFT که به هر طریقی در این حوزه نوظهور فعالیت می‌کنند، بسیار زیاد شده است، از جمله شرکت‌هایی مانند:Balmain Philipp Plein، Gucci، Prada، Salvatore Ferragamo، Rebecca Minkoff، Burberry، Diesel، Guerlain و بسیاری دیگر.

از این جهت که مد و NFTها هر دو حول کمیابی و خاص بودن متمرکز هستند از نظر فعالان این صنعت، یک اشتراک بزرگ دارند.

یکی از مزایای بزرگ استقبال از NFT در مد این است که به این صنعت اجازه می‌دهد مشتریان جدیدی را جذب کند. برخی از خانه‌های مد NFT را به عنوان یک واقعیت جدید این صنعت برای خود پذیرفته‌اند. از جهت دیگر، مد می‌تواند در آوردن افراد جدید به حوزه NFT و ارزهای دیجیتال کمک کند.

ورود شرکت‌های موفق مد به این حوزه

گروه مد سوئیسی Philipp Plein یکی از پذیرندگان اولیه NFTها و رمزارزها در این صنعت بوده است. این گروه در آگوست ۲۰۲۱ شروع به پذیرش ارز دیجیتال به عنوان نوعی پرداخت محصولات خود کرده است.

این مشارکت در استفاده از NFTها در آوریل سال جاری گسترش پیدا کرد. این گروه یک فروشگاه هنری را در لندن راه‌اندازی کرد که به مشتریان NFT ارائه می‌داد. این ان‌اف‌تی‌ها نشان‌دهنده اقلامی هستند که در دنیای واقعی، آنها از فروشگاه می‌خرند. از نظر این گروه، این امر بسیار منطقی به نظر می‌رسد. زیرا مد و NFT هر دو نوعی هنر هستند.

صنایع مد و NFT اغلب حول همان اصول اصلی بیان هنری، نوآوری مستمر و نادر بودن می‌چرخند. به این ترتیب، آنها یک مشارکت طبیعی و بسیار امیدوارکننده را ایجاد می‌کنند.

بر اساس تعداد زیادی از برندهای مد که وارد NFT شده‌اند، به نظر می‌رسد که عصر جدیدی به آرامی در حال تولد است. در حالی که برخی از شرکت‌ها به تازگی استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض را آغاز کرده‌اند، برخی دیگر از قبل تصدیق کرده‌اند که NFT‌ها برای ماندن هستند.

فیلیپ پلین گفت: «برای ما، این یک واقعیت جدید است، ما قویاً معتقدیم که این آینده است و اکنون در حال وقوع است.»

با این حال، برندهای مد به احتمال زیاد خود را به تنهایی با NFT ها درگیر نمی‌کنند، زیرا بسیاری نیز با پلتفرم‌های متاورس آزمایش می‌کنند. این اتفاق در مورد Philipp Plein نیز رخ داد که در فوریه در متاورس حضور پیدا کرد.

آن‌ها زمین خود را در متاورس Decentraland به قیمت بیش از ۱٫۵ میلیون یورو خریداری کردند؛ PLEIN PLAZA نام این زمین است و از آن زمان در حال توسعه قرار دارد. این گروه حتی در هفته مد میلان میزبان یک نمایش مد در آنجا بودند.

کاری که NFT برای مد انجام می‌دهد

صحبت با هر دو طرف معادله، واضح است که رابطه عاشقانه مد با NFTها به جذب مشتریان جدید کمک کرده است. به گفته فیلیپ پلین، پذیرش پرداخت‌های مبتنی بر رمزنگاری در آگوست ۲۰۲۱ منجر به نتایج باورنکردنی در عرض ده ماه شده‌است.

فیلیپ پلین ادامه داد: زمانی که شروع کردیم، ۱۵ ارز را پذیرفتیم و اکنون ۲۴ ارز مختلف را می پذیریم. گردش مالی ایجاد شده از طریق پرداخت های رمزنگاری شده در وب سایت در حال حاضر به بیش از ۲٫۵٪ از کل گردش مالی رسیده است که آن را به اندازه سطح یک روش پرداخت واقعی می رساند.

پلین همچنین گزارش می‌دهد که در زمینه خرده‌فروشی‌های این برند، مشتریان علاقه زیادی به پرداخت با ارزهای دیجیتال و یا دریافت NFT نشان داده‌اند، این موضوع باعث ایجاد اتصال بیشتر محصولات و فروشگاه‌های این شرکت با خریداران و سرمایه‌گذاران دنیا مد شده‌است. او همچنین افزود که میانگین ارزش سفارشی که توسط کریپتو پرداخت می‌شود ۱۸۷درصد بالاتر از سایر روش‌های پرداختی آن‌ها است و از هر ۱۰۰ مشتری که از طریق رمزارز پرداخت می‌کنند، ۷۳ مشتری کاملاً برای برند جدید هستند.

در پایان باید گفت که تقاطع بین مد و NFT یک مشارکت سودمند دوجانبه است و به هر دو صنعت اجازه می دهد تا پایگاه کاربران خود را گسترش دهند. به همین دلایل است که انتظار می‌رود این روند در آینده ادامه یابد، حتی در مواجهه با زمستان ظاهری رمزارزها. به گفته استراتژیست های این حوزه، انقلاب دیجیتال موقتی نیست، بلکه مرحله جدیدی از زندگی ما است که به رشد خود ادامه خواهد داد و روش‌های کار، ایجاد و تعامل ما با یکدیگر را در آینده تغییر خواهد داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=70979

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});