• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

افزایش ۸۵ درصدی صادرات میوه های گرمسیری ترکیه

  • کد خبر : 72146
  • 05 مرداد 1401 - 12:15
افزایش ۸۵ درصدی صادرات میوه های گرمسیری ترکیه
یاز اکو - بر اساس گزارش یک گروه تجاری، صادرات میوه‌های گرمسیری ترکیه در سال گذشته 85 درصد نسبت به سال 2020 افزایش یافته و به 13 میلیون دلار رسیده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از حریت هایرتین اوچاک، رئیس اتحادیه صادرکنندگان میوه و سبزیجات تازه دریای اژه (EYMSİB) گفت: در نیمه اول سال ۲۰۲۲، صادرات به ۷٫۹ میلیون دلار رسیده است.

وی افزود: صادرات ترکیه بین سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱، ۲۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: در سال ۲۰۱۸ درآمد حاصل از صادرات میوه های گرمسیری ۴ میلیون دلار بوده که به تدریج به ۵ میلیون دلار در سال بعد و بیشتر به ۱۳ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

وی افزود :دامنه محصولات تولیدکنندگان محلی که در خارج از کشور به فروش می‌رسانند، شامل پاپایا، انبه، آناناس، اژدها، نارگیل و زغال اخته می‌شود.

به گفته Uçak، درآمد حاصل از صادرات کیوی از ۵ میلیون دلار فراتر رفت، در حالی که درآمد حاصل از انبه از تنها ۱۴۴۰۰۰ دلار به ۱٫۱ میلیون دلار افزایش یافت.

وی ادامه داد : بریتانیا با ۹۴۸,۰۰۰ دلار بزرگترین بازار صادراتی برای پرورش دهندگان انبه محلی بود، در حالی که فروش زغال اخته به آلمان از ۵۲۴,۰۰۰ دلار به ۷۶۱,۰۰۰ دلار افزایش یافت.

وی گفت: در سال ۲۰۲۰، ترکیه میوه های گرمسیری را به حدود ۶۰ کشور صادر می کرد، اما در سال گذشته تعداد این کشورها به ۸۳ کشور رسید.

وی گفت: در نیمه اول سال ۲۰۲۲، صادرات به روسیه ۱٫۵ میلیون دلار بود، در حالی که فروش به رومانی با رشد ۱۰ درصدی به ۹۲۰ هزار دلار رسید و انگلیس واردات خود از ترکیه را از ۱۱۹ هزار دلار در سال گذشته به ۹۸۱ هزار دلار افزایش داد.

وی افزود: صادرات به آلمان ۳۸ افزایش یافته است.

اوچاک گفت: آلمان، آمریکا و روسیه سه بازار صادراتی برتر برای ترکیه بوده اند و شرکت‌های داخلی محصولات خود را در نیمه اول سال جاری به ۱۲۲ کشور صادر کردند. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72146

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});