• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

پنل تخصصی نقش آی‌تی در کسب و کار های مشتریان در تبریز برگزار شد

  • کد خبر : 72215
  • 05 مرداد 1401 - 18:54
پنل تخصصی نقش آی‌تی در کسب و کار های مشتریان در تبریز برگزار شد
یازاکو _ پنل تخصصی نقش آی‌تی در کسب و کارهای مشتریان با هدف بررسی بیشتر نقش فناوری اطلاعات در صنایع مختلف با همراهی مدیران شرکت‌ها برگزار شد.

پریسا رضاپور؛ به گزارش خبرنگار یاز اکو، تکنولوژی و فناوری اطلاعات نه تنها بخش مهم و جداناپذیری در صنایع و کسب‌و‌کارهاست بلکه می‌توان از صنعت IT به عنوان موتور محرکه در راه‌اندازی و رشد کسب‌و‌کارها سخن گفت، بدین منظور در این پنل، مدیران شرکت‌های قائم مقام و عضو هیئت مدیره داروسازی دانا، مدیرعامل هواسان، مدیرعامل رسام پلیمر نامی، معاونت مالی-اداری فولاد ارگ، مدیر IT پیستون ایران، مدیرعامل همکاران سیستم آذربایجان شرقی، مدیر فروش همکاران سیستم، تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دادند.

انقلاب چهارم به سرعت سر سام‌آوری در حال پیشرفت است

سیدباقر شریف‌زاده، مدیرعامل هواسان، با اشاره به نقش آی‌تی در کسب و کار بیان کرد: سی میلیارد شی تا سی سال آینده هوشمند می‌شوند؛ در انقلاب صنعتی اول، زمان برای پیشرفت حدود ۱۱۰ سال طول کشید، در انقلاب صنعتی دوم ۷۰ سال، در انقلاب صنعتی سوم که عصر آی‌تی است ۳۰ الی ۴۰ سال و انقلاب چهارم که در بطن آن هستیم به سرعت سرسام‌آور در حال اتفاق است و اگر با این سرعت در حرکت نباشیم عقب می‌مانیم.
وی گفت: عصر سرعت اطلاعات و داده، با کار تیمی و فرهنگ‌سازی کار تیمی به موفقیت می‌رسد.
وی در خصوص یکپارچه‌سازی سیستم‌ها در سازمان‌ها بیان کرد: یکپارچه‌سازی نه تنها در بحث نرم‌افزار و آی‌تی مطرح است در رشته‌های مدیریتی نیز مطرح است. سیستمی که در ژاپن عملکرد مثبت دارد در ایران نیست یا چیزی که در شرکت داروسازی جوابگو است در شرکت هواسازان پاسخگو نیست. طراحی‌ها نسبت به منطقه و سازمان مورد نظر باید طراحی بشود.

رهبران سازمان‌ها باید در مقابل تغییرات منعطف باشند

وی در خصوص انعطاف‌پذیری مدیران گفت: تجربه نشان داده است که برای پذیرش تکنولوژی‌های نوین و زمینه های پیشرفت جدید همیشه مقاومت وجود دارد. در این بین انعطاف و شخص رهبر سازمان‌ها بسیار مهم است.
وی ادامه داد: رهبر سازمان اگر به آی‌تی و چابکی، معتقد باشد نرم‌افزار شما در آنجا موفق است اگر اعتقاد نداشته باشید خودتان را خسته نکنید.
وی خاطر نشان شد: در آسیای شرقی، اول اخلاقیات مهم است. توصیه‌ام برای افراد این است که دنبال‌ رهبران با اخلاق باشند، پشت سر آن تخصص ایجاد می‌شود.

در عصر اطلاعات نباید از سیستم‌ها و ابزارها غافل بشویم

میر علی سید باقری، قائم مقام و عضو هیئت مدیره داروسازی دانا، در خصوص عصر اطلاعات گفت: بحث، بحث اطلاعات است و ما در قرنی هستیم که انفجار اطلاع اتفاق می‌افتد. در اینجا سرعت تکنولوژی و تغییرات بالا است.اگر خود و سازمان خود را به‌روز نکنیم از قافله عقب می‌افتیم.
وی ادامه داد: امروز شرایطی است که این‌ابزارها کمک بسیار بزرگی به سازمان‌ها و کسب و کارها می‌کنند اگر سازمان‌ها در زمان مناسب بتوانند سازمان‌خودشان را با ابزارهای نوین تجهیز کنند موفق می‌شوند.
وی با اشاره به شرایط حاکم در کشور ما از جمله تحریم‌ها گفت: رقابت در دنیا میلی‌متری است، نباید از سیستم‌ها و ابزارهای مختلف غافل بشویم و استفاده از ابزار قوی باعث بهبود در کسب و کار شود.

زمان و مکان در آی‌تی مهم نیست

وی در خصوص سازمان پویا گفت: سازمانی سازمان پویا و چابک است که در شرایط فشرده با این ابزارها خودش را سرپا نگه دارد، قدر آی‌تی را بدانید، زمان و مکان در آی‌تی مهم نیست.
وی با اشاره به نحوه خرید یک سیستم از همکاران سیستم به سازمان‌ها توصیه کرد: در خرید سیستم و شروع پیاده‌سازی نمونه‌های مشابه زیادی وجود دارد به نظر من قبل پیاده‌سازی و انتخاب سیستم یک کار فرهنگی در حوزه منابع انسانی انجام بدهیم آن هم اینکه به سراغ آدم‌های منطقی و با شخصیت می‌رویم، به سراغ بهترین سیستم بروید. اگر سازمان پذیرش این را نداشته باشد قطعا پول و وقت خود را هدر داده‌اید.

محمدرضا احمدی، معاونت مالی اداری فولاد ارگ، گفت: من حسابدار هستم و در این حوزه صحبت می‌کنم. در بحث ویژگی اطلاعات مالی، به‌موقع بودن اطلاعات مهم است.
وی ادامه داد: در بنگاه‌های اقتصادی تا زمانی که نتوانیم گزارش‌گری به‌موقع انجام بدهیم موجبات تاخیر در تصمیم‌گیری مدیریت را بوجود خواهیم آورد. در حوزه به موقع بودن اطلاعات، دو آیتم مهم است یکی مدیران مالی خبره و با تجربه و دومی ابزار و سیستم به‌روز.
وی گفت: با روش‌ها و راهکارهایی که همکاران سیستم به ما داده‌اند توانستیم در این ۲۵ سال گزارش‌گری به‌موقع داشته باشیم.
احمدی گفت: اگر شرکتی در حوزه آی‌تی توانمند نباشد در حوزه داخلی هرچقدر هم‌ توانمند باشد نمی‌تواند در کنترل داخلی موفق باشد.

بدون آی‌تی در حوزه رقابت‌ها نمی‌توانیم جوابگوی سازمان باشیم

هادی جسور مدیر عامل همکاران سیستم در آذربایجان شرقی در خصوص مشکلات مدیران در حوزه آی‌تی گفت: در گذشته مشکلاتی از قبیل تایم گزارش‌گیری از مدیران داشتیم و این گزارش‌گیری به‌موقع انجام نمی‌شد اما با استفاده از سیستم همکاران سیستم این مشکل رفع شده است.

قبل از فروش محصول اقدام به شناسایی سازمان می‌کنیم

عماد هدایتی‌نژاد، مدیر فروش همکاران سیستم، گفت: قبل از فروش محصول اقدام به شناسایی سازمان می‌کنیم.
وی گفت: در شناسایی به اینکه کسب و کارها چه نیازمندی‌هایی را دارد، کاری که ما در همکاران‌ سیستم ‌انجام می‌دهیم ارایه یک‌ محصول نیست. قبل از اینکه فرایند فروش در سازمان‌ها شروع شود نسبت به شناخت دقیق از شرکت‌ها با استفاده از متخصصین همکاران سیستم انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});