• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

سگ گردانی‌جرم نیست

  • کد خبر : 73166
  • 12 مرداد 1401 - 14:00
سگ گردانی‌جرم نیست
یازاکو؛ پریسا رضاپور - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌شرقی گفت: سگ‌گردانی‌ جرم نیست مگر موجبات ترس و وحشت شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، حجت‌الاسلام محمد‌حسن نستوهی در نشست خبری با اهالی رسانه گفت: صحبت‌هایم را با جمله‌ای از امام حسین در بیان قیام عاشورا شروع می‌کنم. در خروج از مکه و ترک حج، من برای جاه‌طلبی، کام‌جویی، آشوب‌گری و ستم‌گری قیام نکردم بلکه در کار اصلاح در امت جدم قیام‌ کردم‌.

وی در پاسخ به خبرنگار یاز اکو مبنی بر رفتار تند گشت ارشاد گفت: ما گشت ارشاد نیستیم ولی هر گونه رفتار غیرحرفه‌ای محکوم است.

وی ادامه داد: تذکرات از طریق ستاد استانی، به گشت ارشاد و عامران معروف داده شده است.

وی ادامه داد: امر به ‌معروف و نهی از‌ منکر با اغتشاش، زورگویی، توهین و … متفاوت است.

وی با اشاره به هدف امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: همانطور که در بیانات امام حسین مربوط به امر به معروف آمده این امر برای اصلاح جدم است نه برای رسیدن به جایگاه و هدف از آن هدایت بشر است.

وی افزود: امام حسین در مقابل توهین‌ها و بی‌ادبی و جهالت‌ها که در امتش داشت دعا می‌کرد و این‌ها همه درسی برای ما است.

نستوهی گفت: معمولا خبرهایی که در مورد امر به معروف و نهی ار منکر کار می‌شود با حساسیت و وجه خاص منتشر می‌شود.

مسئولین اولویت اول امر به معروف و نهی از منکر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌شرقی در خصوص هفته عفاف و حجاب گفت: در هفته عفاف و حجاب خیلی با هجمه مواجه شدیم در حالی که این قانون در سال ۸۶ تصویب شده بود.

وی گفت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر مسئولین اولویت ما هستند. اگر این امر اتفاق نیفتد، آثار دین بین مسئولان از بین می‌رود و فاصله‌های طبقاتی زیاد شده است.

وی با اشاره به اخبار رسانه‌ای منتشر شده در خصوص عفاف و حجاب گفت: در بحث عفاف و حجاب اغلب، قالب و شکل خبرها تخریبی منتشر می‌شود لذا درخواست دارم این حساسیت را از بین ببریم.

حجت‌الاسلام محمد‌حسن نستوهی تاکید کرد: حجاب و عفاف یکی از کارهای ما است، ما باید یقه‌‌ی مسئولان را بگیریم که قانون در سال ۸۴ تصویب شده چرا اجرا نمی‌شود.

وی در مورد گرانی وسایل حجاب نیز گفت: کسانی که محجبه هستند می‌گویند‌ وسایل حجاب خیلی گران و‌ کمیاب شده است باز در این مورد هم مسئولین مسئول هستند.

وی خاطرنشان شد: در پارک‌ها محال است که یک‌نفر سگ‌گردان نبینید. بیاید کمک کنید این مشکلات را حل کنید.

نستوهی تاکید کرد: نمایندگان مجلس به جای دخالت در عزل و‌ نصب‌ها به خلاهای قانونی رسیدگی کنند.

دبیر ستاد دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌شرقی افزود: فلسفه‌ی قیام عاشورا برای امر به معروف و نعی از منکر مسئولان هستند.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر سخت است و تبعات دارد. امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر کرد سرش را بریدند.

وی اذعان داشت: شاخص‌های عفاف و حجاب فقط در خصوص خانم‌ها نیست. در مورد آقایان نیز صدق می‌کند. همچنین امر به معروف فقط در مورد پوشش نیست، در مورد رفتار نیز هست.

دبیر ستاد امر به معروف استان با بیان اینکه در بحث آموزش چه در رسانه، بسیج، حوزه و عموم مردم ضعیف است، با اشاره به یکی از اولویت‌های ستاد بحث آموزش است، گفت: ۴ دوره آموزش برگزار شده است و تقریبا ۵ هزار نفر در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در تشکیل و راه‌اندازی گروه‌های جهادی، تقریبا هزار گروه احیاگر امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است و هدف راه‌اندازی لشکر مطالبه‌گری است.

‌نستوهی تشریح کرد: دهه ی امر به معروف و نهی از منکر دهه‌ی اول ماه محرم است لذا این دهه را به نام امر به معروف و نهی از منکر شعار دهه ملت حسینی، مطالبه‌گری آگاهانه و تبیین مجاهدانه است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=73166

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});