• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

صنعت روشنایی نیم‌سوز شد/ بازار در انحصار لامپ‌های قاچاق

  • کد خبر : 73733
  • 17 مرداد 1401 - 17:30
صنعت روشنایی نیم‌سوز شد/ بازار در انحصار لامپ‌های قاچاق
یاز اکو - صنعت روشنایی در قبضه قاچاق است. تولیدکنندگان می‌گویند قاچاق لامپ کمر تولید داخل را شکسته و برخی از شرکت‌ها در آستانه حذف از بازار قرار دارند. گفته می‌شود سهم تولید داخل از صنعت روشنایی فقط ۱۰ درصد است!

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت نیوز، فعالان صنفی صنعت روشنایی از نیم سوز شدن این صنعت خبر می‌دهند و می‌گویند آفتی به نام قاچاق رمق این صنعت را گرفته است. فعالان و تولیدکنندگان می‌گویند در یکی دو-سال اخبر در حوزه لامپ و روشنایی شاهد واردات محصولات خارجی بی‌کیفیتی بودیم که به شرکت‌های داخلی آسیب زیادی زد.

گستردگی واردات کالاهای بی‌کیفیت در حوزه صنعت روشنایی باعث شده که کالاهای وارداتی با قیمت پایین‌تری در بازار عرضه شود و این ارزانی، کمر تولید را در داخل شکسته است. البته حتی گفته می‌شود که برخی از لامپ‌های قاچاق نیز با بسته‌بندی و با نام برند داخلی روانه بازار می‌شوند.

تولیدکنندگان می‌گویند: بنا بر اعلام فعالان صنفی حدود، سه چهارم بازار را لامپ‌های چینی گرفته است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بر اساس آمار واردات گمرک در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ بیش از ۷۵۰ تُن سرپیچ لامپ از کشورهای مختلف جهان وارد ایران شد.

آن‌طور که رئیس هیات مدیره انجمن لامپ سازان در گفتگو با صدا و سیما اعلام کرد، سالانه حدود ۱۵۰ میلیون شعله لامپ در کشور مصرف می‌شود؛ اما به رقم ظرفیت تولید در داخل کشور، بخش زیادی از این لامپ‌ها به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

به ادغان محمد صاحبی بسیاری از شرکت‌های تولیدی به دلیل همه واردات قاچاق در آستانه ورشکستگی قرار دارند. بنا بر گفته وی بیشتر قاچاق لامپ از طریق ته لنجی، کوله بری، مناطق آزاد و … وارد کشور می‌شود.

حتی وی اعلام کرد گاهی حتی شاهد این هستیم که استانداران خودشان تصمیم می‌گیرند تا به محصولات روشنایی مجوز واردات بدهند که همه این عوامل باعث شده تا صنعت ما به سمت ورشکستی حرکت کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=73733

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});