• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4
به بهانه روز خبرنگار؛

ارج نهادن به نوشته های خبرنگاران قانونمند شود

  • کد خبر : 73801
  • 18 مرداد 1401 - 8:30
ارج نهادن به نوشته های خبرنگاران قانونمند شود
یاز اکو - 17 مرداد روز خبرنگار مناسبتی برای یاد کردن خبرنگاران کشوری هست که قوانین حمایتی مناسبی از فعالیت و عملکرد این قشر را نداشته و روز به روز نیز از ارزش این قشر کاسته می شود!

یاز اکو؛ کمال الدین نیک رفتار خیابانی _ ۱۷ مرداد روز خبرنگار مناسبتی برای یاد کردن خبرنگاران کشوری هست که قوانین حمایتی مناسبی از فعالیت و عملکرد این قشر را نداشته و روز به روز نیز از ارزش این قشر کاسته می شود!

بی توجهی و جدی نگرفتن نوشته ها و هشدارهای خبرنگاران از طرف مسئولان طی سال های گذشته موجب شده تا رسانه های داخل کشور جایگاه خویش در اطلاع رسانی و ارائه اخبار فعالیت ها و رویدادها از دست داده و نزد مردم نیز بی اعتبار شوند.

شکی نیست که سیاست های دولت های گذشته و بخصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب این تضعیف جایگاه شده و لاجرم دود آن نیز به چشم مسئولان دولتی خواهد رفت.

متاسفانه امروزه شاهد افزایش مدیران و مسئولانی هستیم که ارزشی به خبرنگاران و روزنامه ها نمی دهند و برای آنها وقت نداده و به سئوالات شان جواب نمی دهند و هیچ نهاد دولتی هم نیست که به این موارد رسیدگی کند. حتی در شهرستان ها شاهد آن هستم که خبرنگاران را به جلسات خبری دیگر دعوت نمی کنند و لذا مطبوعات مقام مرجعیت خویش در اخبار را نیز از دست داده و جای آنها را شبکه های اجتماعی بدون مجوز و قانونمند گرفته است.

همچنین گزارش ها و مطالبی که راجع به مشکلات موجود و با هزاران زحمت و مشقت تهیه شده و در نشریات منتشر می شود، از طرف مسئولان مربوطه مورد توجه قرار نمی گیرد، در حالیکه بر اساس قانون مطبوعات بایستی به این گزارش های مطبوعاتی پاسخ مناسب داده شود.

بنظر می آید زمان آن رسیده که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فکری اساسی برای این قضیه کرده و برای ارزش گذاری به فعالیت خبرنگاران واقعی، برنامه ریزی نموده و حمایتی داشته باشد.

لذا پیشنهادم این هست که در کنار تجلیل از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار، تصمیماتی اتخاذ شود تا از خبرنگارگریزی مسئولان جلوگیری شده و مدیران محترم به نوشته های خبرنگاران جوابگو باشند تا بیش از این جایگاه خبرنگاران مان لوث نشده و مطبوعات نیز دچار افول جایگاه نشوند.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=73801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});