• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3

اولین کشتی حامل گندم از اوکراین در ترکیه پهلو گرفت

  • کد خبر : 74748
  • 24 مرداد 1401 - 8:32
اولین کشتی حامل گندم از اوکراین در ترکیه پهلو  گرفت
یاز اکو - بر اساس بیانیه مرکز هماهنگی مشترک، اولین کشتی حامل گندم در چارچوب قرارداد میانجیگری ترکیه و سازمان ملل متحد روز یکشنبه وارد استانبول شد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از دیلی صباح، کشتی با پرچم بلیز اولین کشتی است که گندم را از اوکراین از طریق دریای سیاه از زمان تهاجم روسیه حمل می کند.

این اولین محموله گندم از اوکراین است که نزدیک به یک سوم صادرات جهانی گندم را قبل از ۲۴ فوریه، زمانی که مسکو تهاجم خود را آغاز کرد، تشکیل می داد.

پس از توافق با روسیه برای ازسرگیری صادرات غلات از بنادر دریای سیاه اوکراین، پس از توقف پنج ماهه به دلیل جنگ، در مجموع ۱۸ کشتی طی دو هفته گذشته از اوکراین حرکت کرده اند.

اوکراین حدود ۲۰ میلیون تن غلات باقی مانده از محصول سال گذشته دارد، در حالی که برداشت گندم امسال نیز ۲۰ میلیون تن برآورد شده است.

روسیه، اوکراین، سازمان ملل و ترکیه توافقنامه‌ای امضا کردند که هدف آن آزادسازی میلیون‌ها تن گندم و سایر غلات محبوس شده در بنادر دریای سیاه اوکراین است، اقدامی که به‌عنوان گامی بزرگ در جهت جلوگیری از بحران جهانی غذایی مورد استقبال قرار گرفت.

این قرارداد به عنوان یک پیشرفت دیپلماتیک مورد استقبال قرار گرفت که می تواند محموله های غلات اوکراین را به سطح ۵ میلیون تن در ماه قبل از جنگ بازگرداند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=74748

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});