• امروز : شنبه - ۹ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 29 June - 2024
5

۹ سد معیشتی در مناطق مختلف استان اردبیل افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 74970
  • 25 مرداد 1401 - 17:00
۹ سد معیشتی در مناطق مختلف استان اردبیل افتتاح می‌شود
یاز اکو - معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تا پایان سال ۹ سد معیشتی در مناطق مختلف استان اردبیل تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، کمال‌الدین میرجعفریان ۲۵ مرداد در جریان بازدید از سد پیله‌سحران در اردبیل اظهار کرد: بعد از ۲ دهه رکود عملیات اجرایی این سد آغاز شده و با مساعدت مسئولان استانی این پروژه در هفته دولت امسال آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی تصریح کرد: تلاش بر این است تا پروژه‌های نیمه‌تمام به ویژه سدهای معیشتی که قابلیت تأمین منابع آب بخش کشاورزی را دارند در سال‌جاری و سال‌های آینده به سرعت تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل رکود ۲۵ سد معیشتی را یادآور شد و گفت: عملیات اجرایی این سدها نزدیک به ۱۷ سال است که متوقف شده و ما عملیات اجرایی آنها را از سر گرفتیم.

میرجعفریان افزود: از این تعداد ۹ سد معیشتی تا پایان امسال با تأمین اعتبار مورد نیاز تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از محل سفر رئیس جمهور به استان منابع خوبی به بخش کشاورزی اختصاص یافته که با جذب این منابع امیدواریم بخش عظیمی از پروژه‌ها به سرانجام برسد.

کشاورزی، اولویت اصلی توسعه استان اردبیل

میرجعفریان اضافه کرد: ۹۵ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به جهاد کشاورزی تخصیص یافته که با جذب به موقع آن بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها به سرانجام می‌رسد.

وی بیان کرد: سعی ما بر این است تا با تکمیل طرح‌های بخش کشاورزی به افزایش تولید و خودکفایی کشور در ابعاد مختلف کمک کنیم که قطعا این فرآیند با حمایت و پشتیبانی‌های دولت سیزدهم فرصت اشتغال مناسب را نیز به وجود می‌آورد.

میرجعفریان اولویت اصلی توسعه استان را بخش کشاورزی و تقویت زیرساخت‌ها در این حوزه اعلام کرد و ادامه داد: در کنار تکمیل سدها و پایاب آنها به راحتی می‌توان به افزایش توان تولید و اشتغال مولد کمک کرد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از مدیران توانمند جهاد کشاورزی خواست تا با ارائه طرح‌ها و برنامه‌های مختلف برای سال‌های آینده به اجرایی شدن مناسب الگوی کشت و بالا رفتن ارزش افزوده در این بخش کمک کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=74970

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});