• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

سه طرح زیست‌محیطی در شرکت کلرپارس تبریز افتتاح و کلنگ‌زنی شد

  • کد خبر : 18896
  • 26 خرداد 1400 - 11:30
سه طرح زیست‌محیطی در شرکت کلرپارس تبریز افتتاح و کلنگ‌زنی شد
یاز اکو - سه طرح زیست محیطی با بیش از ۱۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شرکت کلرپارس تبریز افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی روز چهارشنبه در حاشیه این آیین اظهار کرد: ۲ طرح با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در راستای توسعه این واحد صنعتی و تاثیرگذاری در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی در این شرکت به بهره‌برداری رسید.

حسن عباس‌نژاد ادامه داد: این طرح‌ها شامل «سامانه پایش لحظه‌ای ویژگی‌های شیمیایی پساب خروجی تصفیه شده شامل دما، ph، کدورت کل مواد جامد سوسپانسیون اکسیژن مورد نیاز شیمیایی» با سرمایه‌گذاری بیش از هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و «بهبود و نوسازی استخر تغلیظ آب نمک با افزایش ظرفیت تولید به حجم ۳۰۰ مترمکعب و بهره‌گیری از آخرین تکنولوژی روز دنیا با رویکرد سبز» با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰ میلیارد ریال است.

عباس‌نژاد اضافه کرد: همزمان با بهره‌برداری این طرح‌های زیست محیطی، عملیات اجرایی استخر تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی با حجم ۵۵۰ مترمکعب و اعتبار ۶۰ میلیارد ریال نیز آغاز شد.

بر اساس این گزارش، شرکت کلرپارس در سال ۱۳۶۶ توسط وزارت نیرو برای تامین کلر شرکت‌های آب و فاضلاب در تبریز طراحی و عملیات اجرایی آن با همکاری شرکت «دنورا» از ایتالیا از سال ۱۳۷۲ با ساخت و ساز و نصب تجهیزات آغاز شد و در نهایت در نمیه دوم سال ۱۳۷۷ به بهره‌برداری رسید.

این کارخانه با اجرای طرح‌های توسعه‌ای، مساحتی معادل ۲۱ هکتار را شامل می‌شود و طی سال‌های اخیر ظرفیت تولید کلر آن از ۲۰ تن به بیش از ۵۰ تن در روز افزایش یافته است.

محصولات کلرپارس در صنایعی مثل آب و فاضلاب، شوینده و بهداشتی، نیروگاه‌ها، صنایع دارویی و غذایی، پتروشیمی، پالایشگاه نفت و گاز، رنگ‌سازی، کاغذسازی و نساجی مصرف می‌شود. محصولات این شرکت استراتژیک اکنون به ۲۵ کشور جهان صادر می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=18896

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});