• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

بیش از ۷۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

  • کد خبر : 75619
  • 30 مرداد 1401 - 12:30
بیش از ۷۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه سلامت هستند
یاز اکو - مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۳۶۵ نفر از جمعیت آذربایجان غربی تحت پوشش بیمه سلامت هستند گفت: این تعداد شامل ۷۲ درصد جمعیت استان می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایلنا، فریده جعفری بیان کرد: ۲ میلیون و ۳۶۵ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند که از این تعداد، یک میلیون و ۲۲۸ هزار نفر آن بیمه شدگان روستایی، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است و حدود ۱۸۷ هزار و ۷۰۰ نفر کارکنان دولت، هستند که از مزایای درمانی بیمه سلامت بهره مند می شوند.

وی افزود: حدود ۸۹ هزار نفر از جمعیت استان نیز از بیمه سایر اقشار استفاده می‌کنند که شامل خانواده شهدا و جانبازان و آزادگان و مددجویان بهزیستی و طلاب و کمیته امداد و … است.

جعفری تصریح کرد: همچنین صندوق بیمه ایرانیان که اعضای آن حق بیمه پرداخت می‌کنند جمعیت ۱۰ هزار نفری استان را شامل می شود.

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی در تشریح پوشش در صندوق بیمه سلامت همگانی که نزدیک به ۸۵۰ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش را بخود اختصاص می دهد گفت: در این صندوق سه دهک پایین جامعه به صورت رایگان از خدمات بیمه ای بیمه سلامت بهره مند هستند و تمامی متقاضیان نیز تا اعلام نتیجه ارزیابی وسع از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، از پوشش بیمه رایگان بمدت سه ماه برخوردار می شوند.

جعفری خاطر نشان کرد: حدود یک هزار و ۶۰۰ موسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت در استان وجود دارد که از این تعداد ۷۴۴ نفر مطب پزشکان و مابقی موسسات در بخش بیمارستان، درمانگاه، داروخانه، مراکز پاراکلینیک و سایر موسسات سرپایی است.

پوشش ۷۰ درصدی هزینه های درمان ناباروری

جعفری یکی از اولویت‌های مهم بیمه سلامت در سه سال گذشته را اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک و تبادل الکترونیکی اسناد بستری عنوان کرد و گفت: در این طرح احراز هویت فقط با کد ملی بیمار صورت می‌گیرد و علاوه بر مدیریت و رصد هزینه ها و خدمات ارائه شده به بیمه شدگان به میزان زیادی در مصرف کاغذ صرفه جویی شده است.

وی ادامه داد: بیمه شدگان بیمه سلامت می توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* وضعیت پوشش و اعتبار بیمه درمانی خود را مشاهده کرده و بیمه شدگان نظام ارجاع نیز از پزشک خانواده خود مطلع شوند.

جعفری گفت: خدمات ناباروری از دی ماه سال ۱۴۰۰ تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و بیمه سلامت هزینه های خدمات مربوط به ناباروری در مراکز دولتی را با ۹۰ درصد تعرفه های دولتی و در مراکز عمومی غیر دولتی تا ۹۰ درصد تعرفه های بخش عمومی غیردولتی پوشش می دهد. اخیرا” نیز پوشش ۷۰ درصدی هزینه های درمان ناباروری در بخش خصوصی و خیریه با تعرفه بخش مربوطه به تعهدات سازمان بیمه سلامت افزوده شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان در مورد موسسات و بیمارستان های طرف قرارداد این بیمه جهت درمان نازایی گفت:بیمارستان جامع زنان کوثر و کلینیک خصوصی دکتر تیزرو در استان طرف قرارداد خدمات درمان نازایی بیمه سلامت هستند.

وی افزود: افراد نیازمند درمان ناباروری می توانند با مراجعه به این مراکز طرف قرارداد از خدمات درمان نازایی برخوردار شوند.

جعفری افزود: از دی ماه سال گذشته تا پایان تیر ماه سال‌جاری برای ۵۷۸ زوج نابارور، بیش از یک میلیارد تومان هزینه درمان از سرفصل خدمات ناباروری توسط بیمه سلامت پرداخت شده است و برای ۱۸۶ بیمه شده نیز مبلغ ۲۶۵ میلیون تومان از طریق واحد خسارت متفرقه به همین متظور پرداخت شده است.

بیمه مادران باردار فاقد بیمه بصورت رایگان

وی همچنین به بیمه مادران باردار فاقد بیمه اشاره کرد و گفت: مادران بارداری که تحت پوشش هیچ بیمه درمانی نیستند می‌توانند بصورت رایگان و بدون ارزیابی وسع تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و در دوران بارداری و شیردهی از خدمات این بیمه بهره مند شده و نوزادان آنها نیز تا پایان ۵ سالگی رایگان تحت پوشش بیمه همگانی قرار می گیرند.

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان غربی،با بیان اینکه از ۲۳ تیر سالجاری پرداخت ارز ترجیحی ۹۰۷ قلم داروی بیمه ای به سازمان بیمه منتقل شده است، تاکید کرد به شرط ارایه نسخه تجویزی پزشک هیچگونه افزایش قیمتی در بخش دارو متوجه مردم نیست و سازمان بیمه سلامت مستقیماً آن را به داروخانه ها پرداخت می‌کند. در این راستا علاوه بر ۹۰۷ قلم داروی مشمول تعهدات بیمه پایه، ۳۶۶ قلم دارو به تعداد تحت پوشش بیمه اضافه شده است.

وی در پایان تاکید کرد:بیمه شدگان هرنوع سوال مرتبط با بیمه پایه درمانی خود را می توانند با شماره گیری ۱۶۶۶ از کارشناسان سازمان بیمه سلامت ایران جویا شوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=75619

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});