• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

مقاوم‌سازی ۲۳۰۰ واحد مسکونی روستایی در زنجان

  • کد خبر : 75638
  • 30 مرداد 1401 - 13:30
مقاوم‌سازی ۲۳۰۰ واحد مسکونی روستایی در زنجان
یاز کو - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: پارسال ۲۳۰۰ واحد مسکونی در روستاهای استان زنجان مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، رضا خواجه‌ای صبح امروز (۳۰ مردادماه) در جمع خبرنگاران، از افتتاح ۱۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال در حوزه بنیاد مسکن استان در هفته دولت خبر داد و اظهار کرد: این پروژه‌ها در بخش‌های مختلف عمران روستایی (آسفالت و اجرای طرح هادی) و مقاوم و بهسازی مسکن روستایی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که این مهم موجب دگرگون شدن چهره روستاها، توسعه و آبادانی و محرومیت‌زدایی شده است.

وی با اشاره به عملکرد یک ساله بنیاد مسکن استان در حوزه مقاوم‌سازی مسکن روستایی، افزود: همزمان با هفته دولت ۷ پروژه عمران روستایی و ۷ پروژه در حوزه مقاوسازی مسکن روستایی افتتاح می‌شود و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی در سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» در حوزه‌های مختلف توانسته گام‌های موثری بردارد.

این مسئول ادامه داد: راه‌اندازی منظومه‌های روستایی به منظور رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی روستاییان، مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در روستاهای استان، بهبود وضعیت معیشتی مردم در مناطق کمتر توسعه یافته، ایجاد اشتغال پایدار و رونق کسب و کار در روستاهای هدف گردشگری، بهبود زیرساخت‌های روستاها در توسعه پایدار این مناطق و ایجاد انگیزه برای روستاییان در راستای توسعه کشور از سوی بنیاد مسکن، موجب شده در راستای سیاست و راهبردهای توسعه‌ای مسکن کشور گام‌های مطلوبی بردارد و مطابق با رویکردها و راهبردهای حمایتی از اقشار ضعیف جامعه حرکت کند.

۱۶۵ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های هادی و آسفالت 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: امسال ۱۶۵ میلیارد تومان در قالب اجرای طرح‌های هادی و اجرای آسفالت با کمک دهیاری‌ها در این استان هزینه خواهد شد که این مهم در حال انجام است.

خواجه‌ای با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته ۲۳۰۰ واحد مسکونی در روستاهای استان مقاوم‌سازی شده است، گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیراصولی در روستاها و ‌بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن منجر به رشد و توسعه همه جانبه روستاها شده است.

این مسئول با بیان اینکه تعداد ۱۵ هزار و ۸۳۴ نفر در استان زنجان در شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۶۰۰ نفر نهایی شده است، خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن استان، در حال حاضر ۱۳۷۳ واحد مسکونی اعم از مسکن شهری و طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا و ۶۶۳ واحد نیز به مساحت ۹۴ هزار و ۵۹ مترمربع در دست تهیه نقشه دارد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=75638

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});