• امروز : یکشنبه - ۸ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 29 September - 2024
9
رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی:

دیپلماسی اقتصادی استان دوباره فعال می شود 

  • کد خبر : 76078
  • 02 شهریور 1401 - 15:45
دیپلماسی اقتصادی استان دوباره فعال می شود 
یازاکو _ سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: چندین سال است که شاهد کمرنگ شدن فعالیت‌های مشترک اقتصادی استان با سایر کشورها هستیم، اما اکنون دنبال فعال‌سازی مجدد دیپلماسی اقتصادی می‌باشیم.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، صابر پرنیان در حاشیه حضور هیئت تجاری، صنعتی و اقتصادی از جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه در تبریز با بیان این مطلب به خبرنگار یاز اکو گفت: با توجه به اینکه شهر قازان از گذشته به عنوان خواهر خوانده تبریز بوده و دولت فدراسیون روسیه نیز علاقه‌مند به افزایش تعاملات اقتصادی، صنعتی، تجاری و کشاورزی بین آذربایجان‌شرقی و تاتارستان است، فرصت مناسبی برای گسترش ظرفیت‌ها و زمینه های مشترک بین ما وجود آمده است.

 وی با اشاره به اهمیت حضور هیئت عالی‌رتبه از تاتارستان و بازدید از چهار واحد تولیدی استان افزود: این هیئت شامل بخش دولتی، معاون نخست وزیر تاتارستان، وزیر صنعت تاتارستان، دستیار ویژه رئیس جمهور تاتارستان، اعضای اتاق بازرگانی تاتارستان و ۳۳ شرکت فعال صنعتی و بازرگانی است.

پرنیان ابراز امیدواری کرد: نشست مشترک فعالیت بخش خصوصی هر دو کشور و همچنین جلسه مشترک مسئولین دولتی زمینه ساز بروز اتفاقات خوبی بین تبریز و تاتارستان باشد.

رئیس سازمان صمت استان همچنین از برگزاری مقدمات سفر رئیس جمهور تاتارستان به تبریز خبر داد و گفت: اگر بتوانیم ارتباط مستمری با تاتارستان برقرار کنیم، علاوه بر گسترش تجارت، فرصت بهره‌گیری مشترک از تکنولوژی ها نیز میسر می‌شود.

وی از تشکیل یک هیئت اقتصادی تجاری و صنعتی در بخش خصوصی برای حضور در تاتارستان خبر داد.

پرنیان تاکید کرد: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های بالایی داشته و در بسیاری از شاخه‌های صنعتی حائز رتبه نخست در کشور است، علاوه بر این موقعیت جغرافیایی خاص استان و وجود منطقه آزاد ارس قابلیت‌های صنعتی و تجاری استان را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی، بخش فزاینده است، افزود: هم تاتارستان و هم آذربایجان شرقی دارای صنعت ساختمان ماشین هستند و این امر یکی از نقاط مشترک حائز اهمیت برای ما است.

پرنیان تاکید کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده، تصور می کنم به‌زودی شاهد افزایش صادرات به شکل قابل توجه و همچنین انجام سرمایه‌گذاری‌های مشترک با این جمهوری باشیم.

وی نتیجه حضور هیئت تجاری اقتصادی صنعتی تاتارستان در تبریز را مثبت ارزیابی کرد و افزود: امیدوارم فعالیت‌های مشترک بین این دو کشور افزایش یابد و شاهد توسعه شتابان اقتصادی صنعتی، تولیدی و تجاری در استان باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=76078

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});