• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
2

ضربه بزرگ قزاقستان به ارامنه؛ ترس و شوک جدی در بین اشغالگران

  • کد خبر : 76461
  • 05 شهریور 1401 - 10:15
ضربه بزرگ قزاقستان به ارامنه؛ ترس و شوک جدی در بین اشغالگران
یاز اکو- امضای سند خواهرخواندگی شهر ترکستان قزاقستان با شهر شوشا آذربایجان، سفر قاسم جومارت توکایف رئیس جمهور این کشور به آذربایجان و اظهارات وی مبنی بر ساخت یک مجتمع آموزشی در فضولی توسط قزاق ها شوک جدی در ارمنستان ایجاد کرده و باعث بروز ترس و اضطراب در ارمنی ها شده است. اینکه چگونه سفر رئیس جمهور قزاقستان به آذربایجان ارامنه را شوکه و هراسان کرده است و آنها آشکارا آن را در اظهارات خود در شبکه های اجتماعی و رسانه های جمعی شان بیان می کنند، سرخط اخبار اشغالگران قره باغ شده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از اولکه، دیوید بابائیان که خود را وزیر امور خارجه رژیم تجزیه طلب خانکندی می داند این مطلب را در مصاحبه با رسانه های ارمنستان بیان نمود.

وی‌ گفت: قزاقستان و آذربایجان با همدیگر همکاری نزدیکی دارند و بعضا این همکاری به روند خطرناک تری تبدیل می شود. برخی از اقدامات قزاقستان به ویژه اقدامات مربوط به قره باغ واقعاً سؤالات بسیاری را ایجاد می کند. امضای قرارداد خواهرخواندگی ترکستان و شوشا مصداق بارز این اقدامات خطرناک است.

بابائیان افزود: چرا شهر ترکستان؟ آیا شهر دیگری در قزاقستان برای این کار وجود نداشت؟ شوشا به عنوان یک مکان مقدس در حال تبدیل شدن به مکانی در راستای تحقق اندیشه ترک گرایی در جهان است. واقعیت این است که همه چیز اینگونه اتفاق می افتد و آنها در واقع قزاقستان را در این فرآیندها مشارکت می دهند و قزاقستان در واقع می خواهد حضور داشته باشد. آیا زمینه های همکاری دیگری وجود نداشت، آیا شوشا باید در قرارداد خواهر خواندگی گنجانده می شد؟ دیوید بابائیان افزود: نیروها و قطب های زیادی علیه ما کار می کنند. قطعا عناصر پان ترکیست در صفوف آنها وجود دارد. آنها سعی می کنند ما را از درون متزلزل کنند و روابط ما را با کشورها و ملت های برادر قطع کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=76461

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});