• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

اعتبارات مکانیزاسیون در کجا و به چه کسانی اختصاص می‌یابد!

  • کد خبر : 77774
  • 14 شهریور 1401 - 12:45
اعتبارات مکانیزاسیون در کجا و به چه کسانی اختصاص می‌یابد!
یاز اکو - رئیس انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی گفت: وزارت جهادکشاورزی باید پاسخگوی عدم توزیع اعتبار اختصاصی به مکانیزاسیون باشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری فارس، حمیدرضا نامی رئیس انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی اظهار کرد: وقتی وزیری برای واحد مونتاژی که در واقع تولیدات خارجی را در کشور توزیع می کند تسهیلات و اعتبار اختصاص می دهد در حالی که به گفته خودشان حداکثر توان مونتاژی آن چیزی بیش از یک هزار و ۵۰۰ دستگاه در سال نیست و در مقابل از دادن تسهیلات به تولیدکننده داخلی خودداری می کند که بیش از نیم قرن سابقه تولیدی دارد، آیا در این شرایط می‌توان گزینه‌ای بهتر از وزرای وارداتی به آنها داد؟

وی اضافه کرد: مسئولان ما درحالی تولیدات وارداتی رو سرشان حلوا حلوا می کنند و به خریداران آن ۸۰ درصد تسهیلات می دهند که در کشور تولیدکننده تراکتور ما بالای ۹۰ درصد نیاز داخلی را تامین و به بیش از۱۵ کشور دنیا صادرات دارد اما نه تنها ریالی از این تسهیلات بهره‌مند نمی‌شود که هیچ، بلکه با شبکه های توزیع انحصاری سعی در گرفتن رمق‌های تولیدی از این مجموعه هستند.

نامی با اشاره به اینکه از ۶ ماه قبل دادن تسهیلات به بخش کمباین و تراکتور در کشور متوقف شده گفت: این خودداری از دادن تسهیلات در حالی صورت گرفته که وزارت جهادکشاورزی اعتبار امسال توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی را ۵۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرده اما این اعتبار در کجا و به چه کسانی اختصاص خواهد یافت هنوز مشخص نیست.

وزارت جهادکشاورزی باید پاسخگوی عدم توزیع اعتبار اختصاصی به مکانیزاسیون باید باشد

این فعال حوزه ادوات کشاورزی تاکید کرد: با وجود گذشت ۶ ماه از سال و در واقع اتمام نیمه اول امسال، قاعدتاً می بایست نیمی از این مبلغ اختصاصی یعنی ۲۵ هزار میلیارد ریال تا به حال توزیع می‌شد و به دست کشاورزان می‌رسید که عملا این مهم اتفاق نیفته و وزارت جهادکشاورزی و مجموعه های ذیربط باید پاسخگو باشند.

وی ضمن مقایسه آمار تولید، عرضه و تقاضای تراکتور در کشور عنوان داشت: اگر بخواهیم براساس این آمار اعتبار برای توسعه مکانیزاسیون تخصیص دهیم ۵۰ هزار میلیارد ریال منطقی نیست و باید رقمی معادل ۲۵۰ هزار میلیارد ریال برای این بخش اعتبار اختصاص داده شود.

نامی توصیه جالبی به مسئولانی که تمام هم و غم خود را معطوف به ریشه دواندن تولیدات خارجی در تار و پود بخش کشاورزی معطوف کرده‌اند داشت با این عنوان که چشمه باید خودش آب داشته باشه نه اینکه با سطل‌های شما پر شود، مطمئن باشید کشاورز ما نه تنها دنبال جنس خوب با کیفیت و قیمت مناسب داخلی می رود

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=77774

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});