• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5

تبریز همانگونه که در حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی پیشگام بوده باید در پاسداشت فرهنگ نیز پیشتاز باشد

  • کد خبر : 79054
  • 25 شهریور 1401 - 9:30
تبریز همانگونه که در حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی پیشگام بوده باید در پاسداشت فرهنگ نیز پیشتاز باشد
یاز اکو - معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دومین نشست علمی روز ملی شعر و ادب فارسی گفت: تبریز همانگونه که در حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی پیشگام بوده باید در پاسداشت فرهنگ نیز پیشتاز باشد.

“حسن گلی” که در دومین نشست از سلسله نشست‌های روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز سخن می‌گفت،‌ ضمن اظهار این مطلب خاطرنشان کرد: آذربایجان و تبریز همواره از سوی مقام معظم رهبری عناوین شایسته‌ای چون “آذربایجان سر ایران است” را دریافت کرده و این نشان دهنده جایگاه و نقش تاثیرگذار این دیار و فرهیختگان برخاسته از دامان آن در تعالی ایران اسلامی است.

وی افزود: نامگذاری روز ملی شعر و ادب فارسی به نام شاعری شهیر از دیار آذربایجان عزیز، ‌رسالت اهالی فرهنگ و ادب را سنگین‌تر کرده و متولیان فرهنگی و اهالی فضل و فرهنگ را بر آن می‌دارد تا تنها به یک یا چند برنامه در بیست و هفت شهریور اکتفا نکرده و در طول سال برنامه‌های مدونی برای تقویت و پاسداشت زبان فارسی داشته باشند.

گلی،‌ تصریح کرد: امیدواریم با تصویب استقرار دبیرخانه دائمی بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی در تبریز و با بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه، اتفاقات مبارکی در حوزه شعر و ادب ایران رقم زده شود.

گفتنی است در دومین نشست از سلسله نشست‌های یاد شده، استاد “امیرعلی آذرطلعت” شاعر و منتقد ادبی سخنرانی خود را با عنوان “آسیب‌شناسی شعر معاصر” ارائه کرد.

در ادامه این نشست دکتر “صمد رحمانی ” محقق ادبیات آذربایجان با عنوان “نوآوری‌های استاد شهریار در شعر ترکی و فارسی” به سخنرانی پرداخت.

رونمایی از “مثنوی منثور سپهر” تالیف دکتر مهدی دادیزاده از دیگر برنامه‌های این نشست علمی – ادبی بود.

در ادامه این آیین دکتر لیلا حسین‌نیا از شاعران استان به قرائت شعر پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو براساس این گزارش آیین‌های ویژه روز ملی شعر و ادب فارسی و بزرگداشت مقام ادبی استاد سیدمحمدحسین شهریار از بیست و سوم شهریورماه جاری در تبریز و شهرستانهای استان آغاز شده و تا بیست و هشتم همین ماه ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});