• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
شهردار تبریز در دیدار با مدیر دفاع مدنی عراق تاکید کرد؛

ضرورت پایه‌ریزی همکاری‌های اجرایی تبریز و مدیریت شهری عراق

  • کد خبر : 79129
  • 25 شهریور 1401 - 18:30
ضرورت پایه‌ریزی همکاری‌های اجرایی تبریز و مدیریت شهری عراق
یازاکو - شهردار تبریز در دیدار با مدیر دفاع مدنی عراق، با قدردانی از میزبانی کربلای معلی در برگزاری برنامه‌های اربعین حسینی، اظهار امیدواری کرد، همکاری و همراهی دو شهر خواهرخوانده‌ تبریز و کربلا، بیش از پیش گسترش یابد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار، با بیان اینکه اربعین به یک حرکت عظیم جهانی تبدیل شده است، اظهار کرد: پیام مهم این اجتماع چند میلیونی، وحدت و مودت ملت‌های آزاده، بر مدار اهل بیت علیهم السلام، و نتیجه آن، مایه یاس و ناامیدی دشمن است.  

وی با اشاره به خواهرخواندگی تبریز و کربلا، یادآور شد: مصمم هستیم همکاری‌های اجرایی با شهرهای مختلف عراق، به‌ویژه شهرهای مقدس را تحکیم ببخشیم.

شهردار تبریز با اشاره به تجربه فعالیت خود در ستاد بازسازی عتبات عالیات، تصریح کرد: حوزه‌های خدماتی، ایمنی و آتش‌نشانی و ایده‌های کاربردی برای تسهیل ارتباطات فرهنگی  تبریز و کربلا، از جمله طرح‌هایی است که می‌تواند در مراودات دو طرف مورد توجه قرار گیرد.  

هوشیار، همچنین با دعوت از مدیر دفاع مدنی عراق برای حضور در المپیاد آتش‌نشانان ایران که به میزبانی تبریز برگزار خواهد شد، گفت: خدمات ایمنی و آتش‌نشانی تبریز، در سال‌های اخیر از نظر تجهیزات و تجربه‌ عملیاتی، وارد دوره جدیدی شده و اشتراک این تجربه‌ها می‌تواند مثمرثمر باشد.  

کاظم سلمان بوهان، مدیر دفاع مدنی عراق نیز در این دیدار، گفت: جمعیتی که امسال از کشورهای دور و نزدیک خود را به کربلا رسانده‌اند، بسیار پرشور و بی‌سابقه و مایه حیرت جهان شده است.  

وی اضافه کرد: الحمدالله ایرانی‌های عزیز در پشتیبانی از این رویداد جهانی، نقش چشمگیر دارند و می‌توان گفت ایران، از میزبانان آئین‌های اربعین است.  

مدیر دفاع مدنی عراق نیز با بیان اینکه خواهرخواندگی تبریز و کربلا، مایه مباهات است، ادامه داد: امیدواریم در اولین فرصت بتوانیم با حضور در تبریز، همکاری‌های اجرایی مهمی را به ویژه در حوزه ایمنی، آتش‌نشانی و دفاع مدنی پایه‌گذاری کنیم.  

همچنین طاهر حمید محسن، مدیر دفاع مدنی کربلا نیز در این دیدار، با اشاره به اینکه تلاش بلدیه تبریز در مراسم اربعین برجسته و خادمانه بوده‌ است، گفت: موکب جنت‌الحسین(ع) امسال، با مدیریت اصولی و برنامه‌ریزی مناسب وارد کار شده و با استقبال زائران مواجه شده است.  

وی با بیان اینکه همکاری‌های تبریز و کربلا در این ایام، صمیمی و راهگشا بوده‌ است، اظهار کرد: به طور حتم، می‌توان این همکاری‌ها را در طول سال، و در محورهای مختلف اجرایی، تحکیم بخشید.  

شهردار تبریز در پایان این دیدار، لوح یادبود منقش به عمارت تاریخی شهرداری تبریز را به مدیر دفاع مدنی عراق، اهدا کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79129

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});