• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3

کسب دیپلم افتخار در فستیوال بین المللی تئاتر بوآ جمهوری تاتارستان روسیه توسط گروه نمایشی آتش / عدم حمایت ارشاد آذربایجان شرقی از گروه آتش

  • کد خبر : 79372
  • 27 شهریور 1401 - 20:03
کسب دیپلم افتخار در فستیوال بین المللی تئاتر بوآ جمهوری تاتارستان روسیه توسط  گروه نمایشی آتش / عدم حمایت ارشاد آذربایجان شرقی از گروه آتش
نمايش ميداني "آتش" بعنوان نماينده ايران در فستيوال بين المللي تئاتر بوآ جمهوري تاتارستان روسيه شركت نموده و ديپلم افتخار اين رويداد را كسب كرده است .

به گزارش یاز اکو، “آتش” به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار و با بازی پویا معصومی و غریب منوچهری، با موضوع صلح جهانی، از ١٨ الی ٢١ شهریورماه سالجاری، در شهر بویینسک روسیه اجرا شد.
مهدی صالحیار کارگردان نمایش آتش گفت: در افتتاحیه این رویداد که با حضور ١١ گروه نمایشی از چندین کشور برگزار شد، بنده بعنوان نماینده فرهنگی ایران در مورد صلح و دوستی و زبان هنر برای رسیدن به آرامش درجهان، سخنرانی کردم .

وی گفت: این نمایش طبق دعوت رسمی دبیرخانه فستیوال، از اوایل خردادماه، شروع به تمرین و همچنین مکاتبات اداری داشت.
وی ادامه داد: بااینکه مکاتباتی درخصوص حمایت مالی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انجام شد، اما این اداره بجز انعکاس نامه به وزارت که تنها کار همیشگی و معمول آن هاست هیچ مساعدتی نکردند.
وی افزود: ضمنا مکاتباتی با انجمن هنرهای نمایشی و شورای شهر و شهرداری تبریز و شهر مرند، همچنین مکاتباتی با استانداری و فرمانداری تبریز و مرند و نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی انجام شد ولی متاسفانه هیچکدام منجر به نتیجه مثبتی نشد و بسیاری از این مسئولین مذکور تلفن و پیامهای گروه را نیز پاسخ ندادند.
صالحیار گفت: با حمایت مالی یک شخص از استان اردبیل بابت بلیطهای هوایی به مسکو تامین شد و هزینه ویزا و ایاب و ذهاب به تهران و فرودگاه و همچنین هزینه های دکور و لباس نمایش هم از طرف خود گروه تامین شد تا این نمایش توانست به اجرا در این فستیوال برسد.
وی خاطر نشان شد : روسای ادارات مذکور، اعضای شورا و نماینده مجلس و…. هیچکدام متوجه امر نبودند که اگر فقط و فقط بصورت معنوی و خبری، گروه راه حمایت کنند شاید این رویداد جزو رزومه آنها نیز محسوب گردد و پز آن را برای دیگران نیز بدهند.
وی یادآور شد: شاید کوته فکری است و شاید سر گرم بودن در جاهایی که نان و آب بیشتری برای آنها دارد و ما نداریم و یا عزیز و دردانه ها کسان دیگری هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});