• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

تامین برق شهرک های صنعتی: آذربایجان شرقی ۴۳ درصد، اصفهان ۱۰۶ درصد

  • کد خبر : 79488
  • 28 شهریور 1401 - 13:00
تامین برق شهرک های صنعتی: آذربایجان شرقی ۴۳ درصد، اصفهان ۱۰۶ درصد
یازاکو - رئیس سازمان صمت استان گفت: در ده سال اخیر استان آذربایجان شرقی در حوزه انرژی مورد غفلت بوده است.

به گزارش خبرنگار یازاکو، صابر پرنیان در نشست بررسی مشکلات و‌ موانع پیش روی احداث نیروگاه ۱۰۰۰۰هزار مگاواتی که با حضور صاحبان صنایع و مجری طرح نیروگاه‌های معدنی شرکت مادر تخصصی توانیر در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: آذربایجان شرقی در ۹ ماه گذشته در دریافت پروانه واحدهای تولیدی رتبه سوم کشوری، در صدور پروانه در حال توسعه رتبه دوم کشوری و در طرح‌های در حال تکمیل صنعتی رتبه اول کشوری را دارد.

وی افزود: طبق آمار منتشر شده توسط مرکز پایش اتاق بازرگانی کشور، استان ما در پایش کسب و‌کار جزو سه استان برتر بوده است.

پرنیان گفت: با وجود این آمار و ارقام متاسفانه در شهرک‌های صنعتی ما ۴۳ درصد برق تامین شده داریم در حالی که این رقم در اصفهان ۱۰۶ درصد است.

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت همچنین از پیگیری‌های استاندار آذربایجان شرقی و نماینده مردم اهر و هریس در مجلس و تلاش نمایندگان بخش‌خصوصی در پیگیری موضوع تامین برق تشکر کرد و خاطرنشان کرد: احداث نیروگاه هریس یکی از مطالبه‌های چندساله‌ی استان ماست که امیدواریم با پیگیری‌های مجری محترم طرح نیروگاه‌های معدنی این مهم به زودی به نتیجه برسد.

بر اساس این گزارش صاحبان صنایع فولادی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با طرح مشکلات و موانع پیش روی تولید و همچنین تاسیس نیروگاه‌ تامین برق، خواستار حل این معضلات شدند.

این‌گزارش حاکی‌ست، نبود برق به مدت سه ماه در سال، طولانی بودن پروسه دریافت مجوز تاسیس نیروگاه، نبود گاز مورد نیاز برای نیروگاه، مشکلات تامین اراضی برای تاسیس نیروگاه و … از جمله مشکلاتی بودند که اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز و صاحبان صنایع استان در این جلسه مطرح کردند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});