• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

منظومه حیدربابای استاد شهریار شاهکار ادبی جهان است

  • کد خبر : 79668
  • 29 شهریور 1401 - 18:10
منظومه حیدربابای استاد شهریار شاهکار ادبی جهان است
یاز اکو - محقق و شهریارپژوه تبریزی گفت: منظومه حیدربابای استاد شهریار شاهکار ادبی جهان است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو؛ علی اصغر شعردوست، محقق و شهریارپژوه در حاشیه برگزاری همایش روز ملی بزرگداشت شعر و ادب فارسی در تالار وحدت دانشگاه تبریز اظهار داشت: تک تک آثار استاد شهریار ارزشمند و ماندگار بوده و امروز شاهدیم که این آثار به زبان های مختلف دنیا ترجمه شده و در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که منظومه حیدربابای استاد شهریار شاهکار ادبی جهان است، خاطرنشان کرد: پرچم شعر ترکی با آثار استاد شهریار به اهتزاز درآمده و اگر امروز در دانشگاه های معتبر دنیا اشعار آن شاعر فرهیخته و فرزانه مورد پژوهش های علمی و ادبی قرار می گیرد، نشان از اوج غنای ادبی و معرفتی اشعار استاد شهریار است.

شعردوست با بیان این‌که اشعار فارسی استاد شهریار نیز به نوبه خود شاهکارهایی در تاریخ شعر و ادب ایران زمین شناخته می شود، تصریح کرد: همین آثار ماندگار موجب شده تا روز ملی شعر و ادب فارسی به نام استاد شهریار و همزمان با سالروز ارتحال آن شخصیت برجسته نامگذاری شود.

این محقق و شهریارپژوه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که حکمت، معرفت و اخلاق در اشعار استاد شهریار موج می زند، افزود: استاد شهریار خود را مرید مولای متقیان علی (ع) می دانست ؛ در حقیقت استاد شهریار توانست ادبیات و شعر را با معنویت ممزوج کند.

وی با تأکید بر این‌که بخش اعظمی از آثار زنده‌یاد استاد شهریار دارای مفاهیمی برگرفته از عشق به اهل بیت عصمت و طهارت و حکمت های قرآنی و دینی دارد، گفت: استاد سیدمحمدحسین بهجت تبریزی(شهریار) دارای شخصیتی محبوب میان اقشار مختلف مردم بود که همین امر موجب شده تا اشعار او زبانزد خاص و عام باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=79668

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});