• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6

اهر صاحب هتل پنج ستاره می‌شود

  • کد خبر : 80221
  • 04 مهر 1401 - 13:30
اهر صاحب هتل پنج ستاره می‌شود
یاز اکو - نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: شهر اهر به عنوانی یکی از شهرهای بزرگ و گردشگرپذیر آذربایجان شرقی صاحب یک باب هتل پنج ستاره می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، احمد محرم زاده یخ فروزان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، احداث هتل پنج ستاره در اهر را یکی از ضرورت های حوزه زیرساخت گردشگری دانست و افزود: با وجود اینکه کلنگ احداث این هتل، پنج سال قبل به زمین زده شد، اما به زودی با حمایت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی و ورود بخش خصوصی، اجرای این هتل عملیاتی می شود.

وی با اشاره به اینکه این زیرساخت می‌تواند در رشد و توسعه صنعت گردشگری منطقه ارسباران تاثیر به سزایی داشته باشد، اظهار داشت: قرار است این هتل مجهز در ۱۳ طبقه با زیربنای ۱۳ هزار و ۷۲۰ مترمربع احداث شود که تسریع در عملیات ساخت آن مورد تاکید مسئولان استانی و شهرستانی است.

محرم زاده ادامه داد: احداث هتل پنج ستاره مطالبه اقشار مختلف مردم اهر بود که خوشبختانه با همکاری شرکت مهر اصل، فرمانداری، میراث فرهنگی و شهرداری اهر مجوزهای لازم را اخذ کرد و به مرحله اجرا رسید که امیدواریم در عمیلات ساخت و تجهیز نیز تسریع شود.

ضرورت احداث فاز دوم مجتمع آب درمانی یل‌ سوئی 

وی احداث فاز دوم مجتمع آب درمانی یل‌ سوئی و ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری را از دیگر اقدامات لازم برای توسعه صنعت گردشگری شهرستان اهر بیان و اضافه کرد: در همین راستا برگزاری سالانه جشنواره ورنی در اهر به منظور معرفی این هنر صنایع‌ دستی بومی منطقه و تدوین برنامه‌هایی در حوزه تجاری‌ سازی و صادرات ورنی در تبریز و تهران جزو اولویت‌ها است.

محرم زاده خواستار راه‌اندازی موزه مردم‌ شناسی و موزه باستان‌ شناسی اهر شد و گفت: با تلاش مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌ شرقی، کاروانسرای گویجه‌بئل در لیست کاروانسراهای ثبت جهانی قرار گرفته و تصمیم بر این است تا کاروانسرای گویجه‌بئل به اقامتگاه بین‌ راهی جهت استفاده گردشگران تبدیل شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=80221

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});