• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

ماجرای پیام هشدار گوگل‌پلی برای همراه کارت

  • کد خبر : 81402
  • 17 مهر 1401 - 20:00
ماجرای پیام هشدار گوگل‌پلی برای همراه کارت
یازاکو- گوگل‌پلی چند روز پیش به بسیاری از کاربرانی که اپلیکیشن همراه کارت را در دستگاه تلفن خود نصب داشتند، پیام هشدار مبنی بر سرقت اطلاعات از سوی این اپلیکیشن ارسال کرده‌ است. اما ماجرا از چه قرار است؟

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از تجارت نیوز،

طی روزهای گذشته که بحث اپلیکیشن‌های داخلی داغ است، برخی از کاربران ادعا کردند که از گوگل‌پلی پیام هشداری برای استفاده از همراه کارت دریافت کردند. در صورتی که گوگل‌پلی نرم‌افزاری را ناامن تشخیص دهند، هشدارهای لازم را به کاربر می‌دهد.

با اینکه بسیاری کاربران در پی این هشدار اقدام به حذف این اپلیکیشن پرداخت از دستگاه‌های تلفن هوشمند خود کردند، اما همراه کارت می‌گوید که هشدارها برای شش ماه گذشته‌ است و مشکلی در حال حاضر کاربران را تهدید نمی‌کند.

لزوم دریافت همراه کارت را از مایکت‌های رسمی

روابط عمومی همراه کارت در باره توضیح می‌دهد:«خواهشمندیم کاربران آخرین نسخه اندروید اپلیکیشن پرداخت همراه‌کارت را از گوگل‌پلی یا استورهای ایرانی کافه‌بازار و مایکت دریافت کنند.

همچنین همراه‌کارت تاکید می‌کند این اپلیکشن هیچ‌گونه اطلاعاتی مازاد بر الزامات انجام تراکنش‌های پرداخت با تجربه کاربری مشخص و بدون مجوز کاربر اخذ نکرده است.

هر یک از برنامه‌هایی که روی تلفن یا تبلت خود نصب می‌کنیم، مجموعه‌ای از دسترسی‌ها را با اجازه و تایید خود کاربران دریافت می‌کنند تا بتوانند سرویس‌دهی بهتری داشته باشند. همراه‌کارت دسترسی به دوربین و لیست مخاطبان را با اجازه کاربران به دلایل ذخیره کارت‌های بانکی، سهولت در پرداخت قبوض و خلق تجربه متفاوت‌تر در کارت‌به‌کارت، خرید شارژ و بسته اینترنتی دریافت می‌کند.

برای مشاهده و بررسی لیست دسترسی‌هایی که همراه‌کارت از کاربران (با اجازه آن‌ها) دریافت می‌کند می‌توانید با مراجعه به منوی تنظیمات (Settings) دستگاه اندرویدی خود و ورود به گزینه برنامه‌ها (Apps) و پیداکردن اپلیکیشن همراه‌کارت، از طریق بخش دسترسی‌ها (Permissions) لیست مواردی دریافتی این اپلیکیشن که برای انجام تجربه کاربری یک پرداخت موبایلی نیاز است را مشاهده کنید.

گوگل پلی پروتکت یک ابزار است که به‌طور دائم دستگاه‌های اندرویدی را اسکن کرده تا نسبت به امنیت آن و اپلیکیشن‌های نصب شده روی گوشی مطمئن شود.

این برنامه تمام ابزارها، سرویس‌ها، اپلیکیشن‌ها و حتی بازی‌های دستگاه که نصب شده باشند را اسکن می‌کند و درباره برنامه‌هایی که عملکردی غیرطبیعی دارند به کاربران هشداری تحت عنوان uninstall harmful app ارسال می‌کند.

جهت اطمینان خاطر در این موضوع، کاربران می‌توانند از طریق گزینه پلی پروتکت (Play Protect) در گوگل‌پلی، نسبت به امنیت و به‌روز بودن نسخه همراه‌کارت خود آگاهی پیدا کنند.»

عدم اطمینان کاربران از کجا نشات می‌گیرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، اتفاقی برای اپلیکیشن همراه کارت اتفاق افتاد، پیشینه قابل تاملی دارد. چرا که بسیاری از کارشناسان معتقدند که اصولا زیرساخت‌های پلتفرم های داخلی ضعیف هستند و به نوعی کدنویسی اصلی بسیاری از آن‌ها از پروژه‌های منبع باز (open source) برداشته‌ شده‌ است. به بیان دیگر از کدهای نمونه‌ خارجی استفاده کردند، اما چون کاربران از امنیت اطلاعات تبادل شده در این پلتفرم‌ها اطمینان ندارند اقبال به این ابزارها بسیار کم است.

این نگاه بدبینانه کاربران ایرانی به اپلیکیشن‌های داخلی همواره به دلیل وجود بدافزارهای فراوانی که در فضای وب وجود دارند و به نوعی می‌توانند عامل حضور در حریم خصوصی افراد در تلفن همراه شوند، وجود داشته‌ است. یکی از دلایلی که مردم از پلتفرم‌های بومی حمایت قابل قبولی نمی‌کنند، این موضوع است. حریم خصوصی خود را در پلتفرم‌های داخلی در خطر می‌ببیند.

به نظر می‌رسد که برای توسعه اپلیکیشن‌های داخلی و جذب اطمینان کاربران باید سازمان‌ها و نهادهای مربوطه بیش از پیش تلاش کنند و در صورت لزوم سیاست‌گذاری‌های پیشین خود را برای پیشرفت پیام‌رسان‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی تغییر دهند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=81402

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});