• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
5

۴۶۴ هکتار محدوده بافت تاریخی در تبریز

  • کد خبر : 82064
  • 25 مهر 1401 - 11:02
۴۶۴ هکتار محدوده بافت تاریخی در تبریز
یاز اکو - معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با بیان اینکه دو هزار هکتار بافت تاریخی و فرهنگی در این شهر وجود دارد، گفت: در طرح تفصیلی سال ۹۵ شهر تبریز ۴۶۴ هکتار محدوده بافت تاریخی وجود داشت و مشخص است که هیچ کس مشکلی با معرفی تبریز به عنوان شهری تاریخی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، محمد عزتی ،اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به‌صورت شفاف حریم آثار ثبتی را مشخص کند.

عزتی گفت: از دهه ۷۰ موضوع بافت تاریخی فرهنگی شهر در مدیریت شهری و استانی مطرح شد وسرانجام در سال ۸۶ محور اصلی بافت تاریخی و فرهنگی تبریز تصویب و مبنای کار قرار گرفت.

عزتی اظهار کرد: از مساحت کل شهر دو هزار هکتار متعلق به حریم بافت تاریخی فرهنگی است. ارزش بافت تاریخی به سکونت افراد در آنجا است زیرا تخلیه افراد بی‌شک بافت تاریخی فرهنگی شهرتبریز را از بین خواهد برد و از طرفی هم مشکل ساکنان، این بافت ها هستند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز تصریح کرد: خواسته شهرداری این است که اداره کلمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به‌صورت شفاف حریم آثار ثبتی را مشخص کند.

وی یادآور شد: تاکید یونسکو بر این است که احداث آسمان‌خراش در حریم منظر بازار ممنوع است.

مجمع شهرسازی ملی هر سال در یک کشور برگزار می‌شود و از سال ۲۰۰۰ سازمان ملل مصوب کرد که کنفرانس‌های شهری در کشورهای مختلف برگزار شود.

وی ادامه داد: امسال این کنفرانس در شهر آغدام قره‌باغ برگزار شد و دعوتنامه ای نیز از سوی انجمن شهری باکو به تبریز فرستاده شد تا تبریز هم به عنوان نماینده کشورمان در بین ۴۰ نماینده از کشورهای شرکت کننده حاضر باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز عنوان کرد: در این کنفرانس، هر کشور اقدامات خود را در حوزه مسائل شهری و طرح های توسعه معرفی کرد و دولت جمهوری آذربایجان در راستای اهداف توسعه پایدار، مبنای توسعه را در شهر آغدام قرار داده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82064

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});