• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

بازاریابی برای صادرات عسل آذربایجان‌شرقی از طریق دروازه اروپا

  • کد خبر : 82923
  • 01 آبان 1401 - 16:30
بازاریابی برای صادرات عسل آذربایجان‌شرقی از طریق دروازه اروپا
یاز اکو - مدیرعامل اتحادیه زنبورداران آذربایجان شرقی گفت: زنبورداران استان در کنگره «آپی موندیا» در استانبول ترکیه فعالانه حضور یافته و تلاش کردند از طریق دروازه اروپا برای محصولات زنبور عسل استان بازاریابی کنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حسن وحدتیان فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آپی موندیا همان کنگره جهانی دو سالانه زنبورداران دنیاست که هر ۲سال یکبار در یکی از کشورهای دنیا با روش راًی گیری برگزار می شود که امسال نیز قرار بود در شهر یوفا در کشور روسیه برگزار شود، اما به علت وقوع جنگ در روسیه و اوکراین به شهر استانبول کشور ترکیه منتقل شد.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری کنگره آپی موندیا، آشنایی با آخرین یافته های علمی زنبورعسل دنیا و تبادل نظریات، تجربیات و یافته‌های علمی بین زنبورداران و محققین و پژوهشگران در قالب برگزاری کلاس های آموزشی و ارائه مقاله و پرسش و پاسخ در همه زمینه های زنبورداری است.

وی ادامه داد: همچنین در این کنگره آخرین دستاوردهای تجهیزات و ابزارآلات زنبورداری در قالب نمایشگاه عرضه محصولات توسط شرکت‌های مختلف دنیا ارائه می‌شود.

تعداد زنبورداران شرکت کننده استان در این کنگره ۳۰ نفر بود

وحدتیان فر اضافه کرد: تعداد زنبورداران شرکت کننده استان آذربایجان شرقی در این کنگره حدود ۳۰ نفر بود که در میان آنان به یکی از بزرگترین صنایع تبدیلی عسل استان (شرکت عسل دریان کندو) نیز می توان اشاره کرد؛ این شرکت با ایجاد غرفه از محصولات تولیدی خود در بهترین مکان نمایشگاه (زون A) توانست قابلیت‌های صنعت زنبورداری استان آذربایجان شرقی را در معرض دید عموم جهانیان قرار دهد.

وی بیان کرد: شرکت زنبورداران استان در کلاس‌های آموزشی کنگره، از جمله برنامه هایی بود که به همت اتحادیه زنبورداران استان میسر شد.

وحدتیان فر ادامه داد: دیدار با پروفسور جف پتیس، رئیس فدراسیون جهانی آپی موندیا از دیگر برنامه های بود که در این کنگره صورت گرفت و در این دیدار نحوه همکاری اتحادیه زنبورداران آذربایجان شرقی با این فداراسیون جهانی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

برگزاری کلاسهای مشترک بین دو اتحادیه زنبورداران استان با ترکیه

وی گفت: دیدار با ضیاء شاهین، رئیس اتحادیه زنبورداران کشور دوست و برادر ترکیه نیز در این کنگره صورت گرفت که در این دیدار نحوه همکاری اتحادیه زنبورداران استان با اتحادیه زنبورداران کشور ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد بین دو اتحادیه تبادل استاد و دانشجو و برگزاری کلاس های مشترک انجام پذیرد.

مدیرعامل اتحادیه زنبورداران آذربایجان شرقی افزود: دیدار با تجار فعال در عرصه خرید عسل برای رایزنی با تجار مذکور برای فروش عسل استان و امکان سنجی برای صادرات عسل آذربایجان شرقی خصوصاً به تجار عرب حاشیه خلیج فارس و تجار اروپایی و آمریکایی با همکاری مدیریت شرکت عسل دریان کندو نیز در این کنگره انجام گرفت.

وحدتیان فر بیان کرد: در این کنگره زنبورداران استان در رای گیری برای تعیین محل برگزاری کنگره بعدی «آپی موندیا» و رایزنی با مسئولین کشورهای اسکاندیناوی( نروژ- سوئد- دانمارک) شرکت فعالانه داشتند، به طوری که رأی مثبت ایران به آن کشورها برای برگزاری کنگره آپی موندیا در سال ۲۰۲۵ و قول و تضمین آن کشورها برای مساعدت حداکثری در اعطای ویزا برای زنبورداران علاقمند استان و کشور برای شرکت در کنگره مذکور مطرح شد.

رایزنی با صاحبان صنایع سازنده ابزارآلات زنبورداری

وی گفت: رایزنی با برخی از صاحبان صنایع سازنده ابزارآلات زنبورداری به خصوص در بحث دستگاه های عسل گیری، وسایل پرورش ملکه، دستگاه های موم آج کن برای انتقال تکنولوژی ساخت و امکان سنجی برای تولید آنان در استان نیز در این کنگره صورت گرفت.

وحدتیان فر افزود: دیدار و گفتگو با برخی از پرورش دهندگان ملکه و شرکت‌های تولید ملکه اصلاح شده کشور ترکیه و بازدید از مزرعه تخصصی آنان به جهت امکان خرید ملکه های اصلاح شده و لاین با رعایت و اخذ مجوزهای دامپزشکی و بهداشتی با درنظر گرفتن اقلیم منطقه‌ای و محیطی استان آذربایجان شرقی به جهت پایین بودن قیمت ملکه آنان و نزدیکی و همسایگی با کشورمان انجام گرفت و تفاهم نامه خوبی منعقد و مقرر شد در زمان پرورش ملکه بازدیدی از مراکز پرورش ملکه ترکیه با همکاری اتحادیه زنبورداران ترکیه انجام پذیرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=82923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});