• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

گرانی ارزاق عمومی و مایحتاج اولیه موجب افزایش خرید نان شده است

  • کد خبر : 83228
  • 04 آبان 1401 - 11:30
گرانی ارزاق عمومی و مایحتاج اولیه موجب افزایش خرید نان شده است
یاز اکو - دبیر شورای اسلامی شهر تبریز ضمن طرح پیشنهاد پخت نانوایی‌های منتخب در هر محله به‌صورت دو شیفت گفت: مشکل اصلی از گرانی‌های سرسام‌آور ارزاق عمومی و مایحتاج اولیه و مواد غذایی ناشی می‌شود که این امر موجب افزایش مصرف خرید نان و بیشتر شدن سهم مصرف نان در سبد خانوار شده است. لذا مشکل صف خرید نان ریشه در معضل بزرگ‌تر اقتصادی دارد که خانواده‌ها را درگیر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تبریز، یاسین بجانی، دبیر این شورا در رابطه با صف‌های تشکیل‌شده مقابل نانوایی‌های سطح شهر تبریز اظهار داشت: متأسفانه روزانه شاهد تشکیل صف‌های طولانی و چندنفری مقابل نانوایی‌های سطح شهر هستیم که طی هفته‌های اخیر نیز افزایش یافته است.

وی افزود: مشکل اصلی از گرانی‌های سرسام‌آور ارزاق عمومی و مایحتاج اولیه و مواد غذایی ناشی می‌شود که این امر موجب افزایش مصرف خرید نان و بیشتر شدن سهم مصرف نان در سبد خانوار شده است. لذا مشکل صف خرید نان ریشه در معضل بزرگ‌تر اقتصادی دارد که خانواده‌ها را درگیر کرده است. از سوی دیگر بازگشایی مدارس نیز باعث تشدید این صف‌ها در ساعات اولیه صبح شده است.

لزوم چاره‌اندیشی برای کاهش صف‌های نان

دبیر شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به لزوم چاره‌اندیشی برای کاهش صف‌های موجود و رفع آن ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در خصوص این صف‌ها وجود دارد، نگرانی مردم به خاطر اتمام سهمیه نانوایی‌ها پس از ساعات ابتدایی صبح است. برای رفع این نگرانی‌ها پیشنهاد می‌کنم نانوایی‌های منتخب در هر محله به‌صورت دو شیفتی اقدام به پخت نان کنند. این نانوایی‌ها نسبت به نیاز محلات می‌تواند یک یا دو نانوایی باشد.

بجانی در پایان گفت: بایستی همه دست‌به‌دست هم داده و برای رفع مشکلات موجود در حوزه تهیه و توزیع آرد و نان در سطح شهرمان همکاری کنیم. همچنین بایستی به موضوع نظارت الکترونیکی و هوشمند توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا ضمن تبدیل تمام آردهای یارانه‌ای به نان، عملکرد نانوایی‌ها و نیاز به افزایش سهمیه و… نیز مشخص شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=83228

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});