• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

استاندار آذربایجان شرقی: طرح جامع پدافند غیرعامل برای دستگاه ها ضروری است

  • کد خبر : 83319
  • 04 آبان 1401 - 19:29
استاندار آذربایجان شرقی: طرح جامع پدافند غیرعامل برای دستگاه ها ضروری است
یازاکو- استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت آماده سازی دستگاه های اجرایی برای مقابله با تهدیدات سایبری، گفت: در این زمینه تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل برای تمامی دستگاه ها ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو- عابدین خرم در نشست شواری پدافند غیرعامل استان، پدافند غیرعامل را یکی از الزامات و ضرورت های زندگی امروز مردم دانست و افزود: بر همین مبنا باید تمامی دستگاه های در این حوزه به طور مداوم به روز باشند و در کنار شناخت آسیب ها، راهکارهای مقابله ای برای آن ایجاد کنند.

وی ایمن سازی و حفاظت جامعه در مقابل تهدیدات را عمده‌ترین هدف پدافند غیرعامل عنوان و اضافه کرد: کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های مورد نیاز و همچنین حفاظت جامعه در مقابل تهدیدات از دیگر اهداف است که نظارت های تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل بسیار ضروری بوده و تمامی ابلاغ ها در این زمینه باید عملیاتی و اجرایی شوند.

خرم با تاکید بر ایمن سازی زیرساخت ها، یادآور شد: در عین حال باید جایگزین برای تمام موارد داشته باشیم تا در مواقع بحران های طبیعی و غیرطبیعی بتوان به خوبی عمل کرده و اخلالی در ارایه خدمات برای مردم بروز نکرده و ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه داشتن طرح جامع پدافند غیرعامل به عنوان نقشه راه برای تمامی دستگاه ها ضروری است، ادامه داد: اگر طرح جامع نداشته باشیم در مقابل تهاجمات، حملات سایبری و سیستماتیک دشمنان آسیب پذیر خواهیم بود.

خرم گفت: کارگاه های تخصصی در حوزه پدافند غیرعامل باید فعال تر شوند، به طوری که در این حوزه باید یک گام جلوتر از رزمایش ها و تمرینات بوده و در مرحله اجرا قرار بگیریم.

به گزارش ایرنا، نماینده رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این جلسه، گفت: تبریز و آذربایجان شرقی می تواند الگوی پدافند غیرعامل برای تمامی استان ها باشند که برای این مهم هم افزایی تمامی دستگاه های استان در جهت شناسایی آسیب پذیری ها و رفع آن ضروری است.

حسین آل اسحاق افزود: امروز دشمن به دنبال شناسایی نقاط آسیب پذیر بوده و باید سطح آمادگی و مقاومت دستگاه ها افزایش یابد تا خدمات دهی به مردم برای داشتن زندگی آرام و عادی بدون مشکل انجام شود.

وی ادامه داد: برگزاری رزمایش های مختلف و هوشمند سازی تمام کارکنان ادارات و دستگاه ها باید مورد توجه مدیران قرار گیرد و سرمایه های زیرساختی شناسایی و ارزشیابی شوند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=83319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});