• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

رکوردهای جدید پلتفرم های فیلتر شده در ایران

  • کد خبر : 83411
  • 06 آبان 1401 - 13:00
رکوردهای جدید پلتفرم های فیلتر شده در ایران
یازاکو- براساس آمار رسمی، تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی اینستاگرام به دو میلیارد نفر رسیده است و در همین حین «روزانه» بیش از دو میلیارد نفر مشغول استفاده از واتساپ هستند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از بلومبرگ، اینستاگرام اکنون دو میلیارد کاربر فعال ماهانه در سراسر دنیا دارد. در همین حین آمار نشان می‌دهد ۲٫۹۶ میلیارد نفر به‌صورت ماهانه مشغول استفاده از فیسبوک هستند. همچنین مطابق آمار رسمی، روزانه بیش از دو میلیارد کاربر از واتساپ استفاده می‌کنند.

متا،‌ مالک فیسبوک و اینستاگرام و واتساپ، آمار کاربران سه پلتفرم مهم خود را در گزارش مالی ناامیدکننده‌ی فصل سوم ۲۰۲۲ اعلام کرد. متا شب گذشته گفت برای دومین فصل متوالی با افت درآمد مواجه شده است و پیش‌بینی می‌کند در سه‌ماهه‌ی پایانی سال جاری بار دیگر درآمدهایش کاهش یابد.

تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی مجموعه‌اپلیکیشن‌های متا به ۳٫۷۱ میلیارد نفر در سراسر دنیا رسیده است.

متا در ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد و تیر ۱۳۹۷) گفت تعداد کاربران ماهانه‌ی اینستاگرام مرز یک میلیارد نفر را رد کرده است. از آن زمان تاکنون اینستاگرام به‌شدت متحول شده و درحالی‌که قبلا صرفاً پست‌های کاربران فالوشده را نشان می‌داد، امروزه به الگوریتمی مشابه تیک تاک مجهز است تا کاربران را بیش از پیش درگیر خود کند. اینستاگرام همچنین فرمت ویدیویی کوتاه در قالب قابلیت Reels ارائه می‌دهد تا مستقیماً سراغ رقابت با تیک تاک برود.

متا تغییرات یادشده را با این هدف در اینستاگرام اعمال کرد که این شبکه‌ی اجتماعی در رقابت شدید با سایر پلتفرم‌ها شکست نخورد. تیک تاک که در مالکیت شرکت چینی بایت‌دنس قرار دارد، در سال‌های اخیر یکی از سرشناس‌ترین شبکه‌های اجتماعی بوده و رشد انفجاری تجربه کرده است.

متا بخش اعظم درآمدهای خود را ازطریق تبلیغاتی که برای کاربران اینستاگرام و فیسبوک نمایش می‌دهد کسب می‌کند،‌ به همین دلیل افزایش تعداد کاربران این دو پلتفرم اهمیت بسیار زیادی برای این شرکت دارد. در ماه‌های اخیر هزینه‌کرد شرکت‌ها در حوزه‌ی تبلیغات کاهش یافته و این موضوع درآمد متا را تحت تأثیر قرار داده است.

اینستاگرام که در سال ۲۰۱۲ به تصاحب متا درآمد، کسب‌و‌کار تبلیغاتی بزرگی دارد و بخش قابل توجهی از درآمدهای متا را به خود اختصاص می‌دهد. مدل کسب‌و‌کار واتساپ، پیام‌رسانی که در سال ۲۰۱۴ تبدیل به زیرمجموعه‌ی متا شد، هنوز به‌طور کامل شکل نگرفته است.

اینستاگرام در حالی به رکورد دو میلیارد کاربر فعال ماهانه رسیده که هم‌اکنون در ایران بدون ابزارهای تغییر IP غیرقابل‌دسترس است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=83411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});