• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

دشمن مشغول تحریک گسل‌های قومیتی و مذهبی است

  • کد خبر : 83467
  • 07 آبان 1401 - 9:30
دشمن مشغول تحریک گسل‌های قومیتی و مذهبی است
یاز اکو - امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمن در حال حاضر مشغول تحریک گسل‌های قومیتی جنسیتی مذهبی و بین نسلی است، گفت: حادثه حرم شاهچراغ نیز توسط آن عنصر خبیث اتفاق افتاد و هدف، نشانه گیری وحدت شیعه و سنی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در کشور، گفت: دو روایت در خصوص حوادث اخیر کشور وجود دارد. در روایت نخست، تلاش می‌کنند تا ایران را در مسیر قهقهرا و تضعیف قرار دهند و عمدتا از رسانه و فضای مجازی برای این کار استفاده می‌کنند اما در روایت دوم معتقد هستند که ایران در مسیر قدرت قرار داشته با وجود بعضی خطاها در روند برخی شاخص‌ها، آینده کشور به مراتب از امروز آن بهتر خواهد شد.

وی افزود: اما دشمن از یک موضوع غفلت کرده و آن این است که اگر ایران رو به زوال بود پس چرا شما این هجمه سنگین و جنگ احزاب را علیه ایران وارد می‌کنید؟ امروز جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیشرفت و انزوای استکبار در منطقه قرار دارد و این هجمه نظام سلطه و دنباله‌روهای منطقه برای نشان دادن بی‌ ثباتی داخلی و ایجاد این ناآرامی‌ها مثلا به خاطر ضعف ایران صرفا جهت ایجاد دست‌انداز و مهار قدرت طراحی شده بود که به فضل الهی، ایران اسلامی قله‌های پیشرفت را با سرعت و قدرت طی کرده و خواهد کرد.

انحراف از مشکلات و ضعف آمریکا و کشورهای غربی

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف این ناآرامی‌ها، انحراف از مشکلات و ضعف آمریکا و کشورهای غربی است زیرا روزنامه وال استریت ژورنال اخیرا طی یک گزارشی، بحران اقتصادی و بی‌ ثباتی انگلیس را نشان داده است و به صراحت اعلام کرده که کشور بریتانیا هرگز تا به این اندازه در وضعیت وخیم قرار نداشته است و حتی رئیس جمهور فرانسه نیز در مصاحبه‌ای تاکید کرده که بلوک غربی در حال فروپاشی است.

آل هاشم گفت: در حالی که می‌بینیم دشمن با هیاهو و جنجال رسانه‌ای اجازه دیده شدن این موضوعات را نمی‌دهد اما نخبگان آن‌ کشورها به خوبی می‌دانند در چه بی‌ثباتی قرار دارند و همگان دیدیم که در یکی از دولت‌های طراح اغتشاشات کشور ما، نخست وزیر زن انگلیس به نام لیز تراس تنها ۴۵ روز در این سمت باقی ماند و چگونه در ۲۸ مهر اعلام استعفا کرد.

امام جمعه تبریز، افزود: این نخست وزیر زن، نام خود را در میان نخست‌ وزیرانی در تاریخ قرار داد که کوتاه‌ترین مدت را در این سمت تحمل کرده و به عبارتی او چهارمین نخست وزیری است که ظرف شش سال اخیر قربانی اختلافات داخلی حزب محافظه کار می‌شود.

تجمع در برلین آلمان

وی هم‌چنین با اشاره به تجمع در برلین آلمان، اظهار کرد: نکاتی در این خصوص وجود دارد که وقت برای توضیح نیست اما همین بس که عدم حضور جمعیت کثیری از ایرانیان مقیم خارج، جواب خوبی برای چنین کارناوال‌هایی بود.

خطی جمعه تبریز، در ادامه با ابراز تاسف از حادثه تروریستی شاهچراغ و عرض تسلیت به خانواده‌های داغدیده و مظلوم این حادثه، افزود: مواظب باشید تا آدرس عوضی ندهند چراکه تمام حملات نوک پیکان به دشمنان باید به مثلث عبری، عربی و غربی باشد.

وی تاکید کرد: مردم ما دست آل سعود، ‌آمریکا و صهیونیست را در این اتفاق می‌بیند و علمای شیعی و سنی این حادثه را محکوم‌ می‌کنند و همه با هم این شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را تکرار می‌کنیم.

آذربایجان در این روزها هم درخشید

وی هم‌چنین خطاب به نمازگزاران، گفت: مردم آذربایجان به قول مقام معظم رهبری که می‌فرمایند آذربایجان به مثابه سنگر دائمی از هویت دینی و انقلابی ایرانیان است و آذربایجان مظهر غیرت ایران و ایرانی و الگوی دفاع از شخصیت و الگوی ایرانیان و سد مستحکم در برابر استبداد و انحرافات دینی و ملی است، در این روزها هم درخشید.

وی هم‌چنین با اشاره به فرا رسیدن هشتم آبان، روز بسیج دانش‌آموز، ادامه داد: امروز برای چندین سال پیاپی دانش‌آموزان مجری برنامه نماز جمعه، موذن نماز جمعه، مکبر نماز جمعه بودند که این کار در سال‌های قبل روی روحیه دانش‌آموزان تاثیر خوبی داشت. نوجوانان بسیجی امروز پرچمداران آینده عرصه نظام اسلامی هستند چراکه بسیج، تفکری بود که در دوران جنگ شکل گرفت و توانست با سازماندهی نیروهای مردمی در تحولات نظام اسلامی مثمر ثمر باشد.

وی گفت: در جنگ تحمیلی، دانش‌آموزان کارهای بزرگی کردند و ۳۶ هزار دانش‌آموز تقدیم نظام و انقلاب شده است از این‌رو امید است رفتار شهید فهمیده سرمشق و الگو برای آینده‌سازان نظام اسلامی شود.

آل هاشم با اشاره به فرا رسیدن ۱۰ آبان ماه سالگرد شهادت آیت‌الله قاضی طباطبایی نیز گفت: شهید آیت‌الله قاضی طباطبایی و شهید آیت‌الله مدنی افرادی قاطع محکم شجاع و مهربان بودند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=83467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});